Jump to content

Rengjøring av lakksprøyte


Recommended Posts

biltemas tynner er ok å bruke ja. biltema tynnerog nitro tynner er begge cellulose tynnere med unntak av at nitro tynneren innholder mindre fuktighet. biltema sin tynner er egentlig det samme som en vasketynner.derav prisen på den også. men funker ok til å vaske feks sprøyta med ja

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

bruker lynol jeg, det funker bra, også lar jeg det være igjen litt i beholderen hvor jeg legger dysen og festeringen til denne i til neste gang jeg skal bruke den, da skrur jeg dette i sammen og blåser igjennom litt av det som er der også er den klar til bruk.

 

men greit og huske når en rengjør er og blokke hullene på dysen og renne tynner gjennom hvert av de slik at du får ut avleiringer ect, men dersom du gjør dette hver gang så er det sjelden at du bruker mer en 3 min på og rengjøre sprøyta.. men men det er nå min måte da, ikke sikkert den er riktig heller men virker for meg :)

Mvh. Hugo H.

 

Ford sierra 2.0l (Type Ludo.)

Ford sierra 1.6l (Type vinterbil racing putt putt !solgt!)

Ford sierra P-100 (kommer til meg snart delvis kanselert dessverre)

Ford sierra sedan doch 1990 mod (solgt)

Link to comment
Share on other sites

en grei måte å gjøre sprøyta ren på er først å vaske den innvendig med litt tynner og feks en papirbit. tøm ut dritten fyll på et par dl tynner og sprøyt dette ut. samtidig som du sprøyter tynneren ut blokker du fronten på dysa med jevne mellomrom slik at trykket leder tilbake. gjør dette et par ganger. enkel og effektiv måte. etter at du er ferdig tørker du godt rent rundt lokket og gjengene på beholderen. slik har du alltid en ren sprøyte....sry at det ble litt off topic..

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...