Jump to content

atter et problem


mikke

Recommended Posts

etter at bilen har stått rolig i en god stund pga bakaksel bytte og div tenkte jeg at jeg skulle få fyrt den opp idag. men den gang ei. hadde et problem med den for en stund siden og det viste seg å være tenningsfølern ved veiva som var gåen.. denne gang var det nesten helt like symptomer igjen. bilen starta og gikk i sånn ca 10 sek før den bare daua ut igjen. etter det var det null respons. ville ikke tenne overhodet.problemet er som følger: bensin får den nok av. og det er gnist fra coil til fordeler. men... når jeg vrir om nøkkelen til trinn enkommer det gnist på syl nr 2 og nr 3. ikke 1 og 4. vrir jeg helt om for å prøve å starte er det null gnist på noen av de. har målt resistansen på tenningsfølern og den har ikke gått til hel... iallefall. den holdt de verdiene den skal ha. noen so har en eneste liten peil på dette,?? evnt hadd samme problem selv??? og jo... måtte koble om bensin pumpa fordi den ikke fikk strøm..... strømmen kommer jo fra hjernen. hjernen som kan være gåen muligens??? alla svar mottas med takk.

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

Du skriver at den får nok bensin, men etterpå at pumpa ikke får strøm, du er sikkert klar over at pumpa kun skal gå et lite øyeblikk i startøyeblikket, og ikke pøse på med bensin så lenge du vrir om nøkkelen ?

 

Hvis du har kobelet om slik at pumpa går konstant, er det stor fare for at du vil drukne motorn, og fylle opp motorolja med bensin.

 

Problemet her må være mangel på gnist, pleier alltid ved feilsøking på motor som ikke går å forsøke med startgass først, tenner den ikke på det er forklaringen logisk, mangel på gnist.

 

Ta en titt på dette pdf feilsøkings-dokumentet, og se om du kan få sjekka opp alle følere og givere i tennings systemet.

 

 

Link to comment
Share on other sites

bensinen blir vel bare pumpa igjenom regulatoren og til tank når den går... dysene åpner med spenning. har du sjekka faseføleren?

04 ford f150svt lightning

88 sierra cosworth orginal

88 sierra cosworth leke/bruksbil

92 sierra cosworth orginal 4x4 rally bil

78 capri cosworth prosjekt

76 3,0 capri zakspeed bredda, snart cosworth smitta:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

takk nok en gang til wingdude.for skjemaer. :) fant ut av problemet takket være dette. det viste seg at på kontakten til hjernen.(som jeg overhodet ikke hadde tenkt på å sjekke) hadde tre av pinnene nedi kontakten fått litt medfart,slik at de hadde blitt bøyd.dette resulterte i dårlig/lite kontakt. fikk bøyd de pent tilbake og hadd kontakt fett oppi kontakten. startet på første slag da etter å ha fikset dette..

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...