Jump to content

Bilen blir veldig statisk etter polering


Recommended Posts

Som topic sier så trekker bilen min til seg mere støv enn normalt etter at jeg har polert den. Jeg bruker Meguiar's Gold Class Car Wax så kvaliteten på voksen er det nok ikke noe galt med.

product_G7014J.jpg

 

Noen som har tips på produkter eller ting jeg kan gjøre for å få den litt mere anti-statisk?

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Det enkleste og billigste er vel kanskje å motere en jordings sak som går under bilen til bakken, denne fåes kjøpt på bensinstasjoner og bilrekvisitaforretninger rundt om. Skal funke mot bilsyke og statisk elektrisitet når du går ut av bilen. Verd et forsøk?

Mvh. GeirS

Granada 1976, MkI 2.6 GL
Hyundai i40 2011 mod.

Volvo V90 T6 2021

Link to comment
Share on other sites

Guest mussa

Har opplevd akkurat det samme nå som deg.. Bruker AutoGlym, men bilen er helt grusom å gå ut av.. Smeller hver gang jeg tar på den og den samler støv.. Kjøper bare en sånn jordingssak å fester under bilen.. :)

Link to comment
Share on other sites

når dere polerer . prøv å bruk et stykke flanel.fra feks et laken el likn.ypperlig å polerere med. da det ikke setter merker.som feks polergarn kan gjøre og det skal heller ikke bli statisk. en sånn jordingsak under bilen er heller ikke dumt. hvis dere bruker klær laget av syntet feks. så blir bilen statisk da dere "gnir" dere mot bilen under polering...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ny lakkert bil og jeg kommer ikke til å bruke poler garn igjen. Det setter fæle merker som jeg ikke får vekk igjen.

->mikke: Hvor får man dette lakenet hen? Snakker vi sengelaken?

jepp snakker sengelaken ja. :D ellers er jo e-tørk meget bra også.mykt og fint papir.

Edited by mikke
Link to comment
Share on other sites

Guest zupreme

Bilen min er også statisk oppladet, eller kanskje det er jeg som er det?

Iallefall smeller det hver gang jeg går ut av bilen. Har ikke polert den enda så tror ikke det har så veldig mye å si hva slags voks man bruker...

 

Får vel prøve en sånn jordledning;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...