Guest Mike Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Elektronikken er ikke beregnet til større mengder med luft enn originalt. Skar du ha kn filter må du også justere elektronikken ellers er heile vitsen borte Elektronikken oppdateres, da hjernen finner ut at det kommer mer luft inn i motoren, og sprøyter da mer bensin inn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oldfordsneverdie Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 luftmasse målere kan også bli defekte av olja som filtra er dynket inn med.sitter en varme tråd inne i masse målern som olja legger seg på og dermed bir det bare tull.symptmer på defekt masse måler er at bilen drar dårlig.. hadde dem brukt map føler så hadde alt vært mye bedre.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 På di fleste biler med Massemåler kan må kjøpe ombygnings kit til MAP. K&N kon filter er ikke no problem på biler (ja, masse måleren ryker oftere) men ikke med mengde/masse med luft som kommer inn.. masse måleren måler hastighet og trykk på luften og deretter justerer tenning og bensin.. men filteret må bort fra varmen, legg dette gjerne foran i fronten av bilen.. pass på om du har EGR retur må denne kobles inn etter filter, like ved org plass.. pass på når du renser filteret at du ikke tar på for mye rense middel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest oldfordsneverdie Posted April 28, 2006 Share Posted April 28, 2006 mengde målerne går det jo bra med,da disse som regel er mekaniske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted April 29, 2006 Share Posted April 29, 2006 st200 : hva mener du med innkobling av EGR-retur? alle mondeoene har jo egr-system.. litt forklaring takk =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ST200evil Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 det jeg mener er at mange som "trimmer" fjerner denne.. da vil du få inn feil luft mengde på motoren.. skal denne fjernes så må bilen chipes til riktig prog.. mange som tenker: EGR = varm luft.. denne blender vi med god erfaring med raste motorer og brendte stempler.. la denne fortsette å virke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Elektronikken oppdateres, da hjernen finner ut at det kommer mer luft inn i motoren, og sprøyter da mer bensin inn.Så hvis man da setter på originalt filter igjen, så vil elektronikken oppdatere seg og selv forstå at det kommer mindre luft? eller må man programmere dette selv? Er litt hypp på å bare prøve en liten stund og se om det går noe bedre... - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mike Posted May 5, 2006 Share Posted May 5, 2006 Så hvis man da setter på originalt filter igjen, så vil elektronikken oppdatere seg og selv forstå at det kommer mindre luft? eller må man programmere dette selv? Er litt hypp på å bare prøve en liten stund og se om det går noe bedre... Slik jeg forstod det hos Ford ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted May 11, 2006 Share Posted May 11, 2006 mjah, nå har jeg på en noe provisorisk måte "bygget" om innsuget på min mk1, ikke noe spes å nevne utenom at jeg la in et rør på ca 10cm mellom filteret og LMM, og vet dere hva? ;p nå minner den klart mye mer om gamle dager med fullt drag etter 4k =) og mye fetere lyd!Kansje det er noe i det at det oppstår turbulens om du setter LMM rett etter filteret.. omkretsen på LMM går jo temmelig drastisk ned i ene enden. yes yes Link to comment Share on other sites More sharing options...
TJ_RS_Turbo Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 Bomper denne litt. Jeg prøvemonterte kn konfilter på mors mondeo i går, kjøpt av fordelsker. Ble som alle sier her. Dårligere drag etter 4k. Tok av lmm, kontakta. Godt drag fra bånn og helt opp til sperra. Tydlighvis når det er stor fart på lufta klarer ikke lmm og måle den fordi målemotsanden står i et lite rør i midten og mesteparten av lufta går rundt den pga at filteret står så nærme. Så rør før er lmm, er nok løsninga. Men en ting jeg ikke skjønner er at dette ikke er et problem på andre biler, som også monterer kon filter rett på lmm. Som f.eks puma. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ja9^ Posted July 4, 2006 Share Posted July 4, 2006 mulig det er en blanding av dårlig lmm og for mye luft.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now