Guest Acab Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 (edited) Kjøte bil for litt siden... satt på 7.5x17 felger.. med 215/40R17 dekk... så til min forskrekkelse i dag at venstra framhjul var spist opp i ytterkant... J***A kjipt med FALKEN dekk!.... Så at venstre hjul stikker liiit på utsiden av skjermen, og høyre.. stikker litt på innsiden... pluss at når venstre hjul står rett... peker høyre litt mot høyre... mye koster d å justere detta a?... er d no måte å justere d på?...asså..hele posisjonen... eller går d ann å måle hva som er galt? Edited May 4, 2006 by and Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 Hjulene skal peke litt fra hverandre altså toe out. Er ET riktig på felgene? Det er justerbart ja. Koster ca 1500 for en forstillingskontroll på verksted. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Excaliburzz Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Hvis dette er en FWD så skal dekkene spre LITT, ikke mye, men er det en RWD så skal dekkene spisse. Og en forstillingskontroll koster 1080kr hos alle Snap Drive i hele landet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granada 2.8 Ghia Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Scorpioen hadde fått justert spissinga si hos snapdrive, kommer aldri til å levere bil der sjøl, de hadde jo ikke hørt om og sentrere rattet og låse det fast ved spissingsjusteringa, dro jo som **** på servoen og skeivt ratt. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest LaLinea Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Er ikke alltid det er toe in på RWD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jaegermeistern Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 (edited) min er toe-in.. og det sporer som et helvetet...men det jeg gjør når jeg justerer... jeg setter på rattlåsen...får en kompiss til og holde en 2"x4" lang plankebit inntill dekket i framkant og bakkant... så planken rekker langs hele sida på bilen bakover...så måler jeg forran og bak førerdøra... og så justerer jeg til det er likt forran og bak og det funker... vel... se bort ifra det jeg skrev om at min spisser... for jeg har nettopp bytta forstillingsdeler og ikke fått justert enda... spiser litt dekk... må jo også si det at dette ikke er optimalt... men det duger syns nå jeg... når man har valget mellom det samt og bruke 1000,- på et verksted hvor de bare skal måle med laser om det stemmer... Edited May 4, 2006 by Jaegermeistern Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest nyjordet Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 Hei, jeg vet ikke hva di tar på verksteder, men på skolen hær i Rana tar di 500 smackers for 4 hjulskontroll Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted January 10, 2007 Share Posted January 10, 2007 har du mulighet til og få bilen opp på en bokk/rampe, så tar du bare og lager deg f,eks 2 rør, et som går inni det andre, så måler du på over å undersida av felgen, justerer så det er samme avstand i topp som i nedre kant.. eller fram/bak kant, øye som ser.. var et tjuv triks som en lærer fortalte meg, og har brukt det selv, funker gulle godt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now