Jump to content

Quaife kasse


Recommended Posts

Guest mrotor

1 Hvor langt har kassa gått?

2 Er kassa overhalt?

3 Orginal utveksling?

4 Går kassa rett inn?eller er det andre festebraketter?

5 Er det short-shift?

6 Bråker det veldig mye iforhold til orginal-kassa?

7 Hvorfor skal du selge?

8 Hvor gammel er kassa?

9 Er du den eneste som har eid og brukt kassa?

 

Det ble mange spørsmål på en gang, men håper å få svar alikevell :blush:

Jeg er seriøst interessert.

 

mob. 913 82 466 (det er kansje enklere for deg å ringe...)

 

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Kassen er en 99 modell som kom fra England. Overhalt i 2004 og byttet div lagre for ca 15000 kr i 2005. Har vært brukt en tur fra Bergen til Oslo etter dette. Det er original utveksling og ikke quick shift. Er bolt-on, så du trenger ikke nye fester. Den bråker veldig lite, men litt mer enn originalt :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Cosworth Racing1: er nok mange som trenger/vil ha, men det er en ganske dyr engangs invistering. Selv kan jeg dessverre ikke ta meg rå til slikt nå da det kommer masse høye utgifter i form av hus. :) Er dette gamle til Benjarmin? Er absolut no å satse på. Mye mindre støy enn Fix-It

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

tommy w: Hehe.. Nei er rett det. Er dyrt, men du må betale for noe holdbart+ at det er vanskelig og sjeldent noe sånt er til salgs. Men er nok gamle til Benjamin ja, som Alexander Paulsen kjøpte av han igjen :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvis det er gate bil du skal bygge så skjønner jeg ikke at du ikke vil bruke Quaifen selv. Nå kjenner jeg bare én som har kjørt en bruksbil på gaten med Fix- it og det ble fort irriterende mye bråk og ikke noe å kjøre 10 - 15000 km i året med.

 

For en overtrimmet høyeffekt Cosw. som alltid er i deler og sjelden er i bruk av diverse grunner, er nok Fix-it det rette valget.

 

Jeg mener at det smarte valget er å bygge en motor som ikke knekker quaifekassen (som f.eks en RS 500 gr.A. motor med 540 hk og 540 NM :) ) for da er det en større mulighet for at du faktisk får brukt bilen også.

 

Levetid på motor, drivverk understell osv. forbedres mye og det går garantert mer enn godt nok så lenge alt holder sammen, og du får brukt det når du vil.

 

Hauger med gromme deler er det alle plasser i dette landet så hvorfor lage fler??

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

hva vil du ha for den da?

F4020kit.jpg

Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-Sport

Under bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford

 

Dette forumet mangler styring......

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...