Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal sette på skivebremser bak og større forran på sierran min nå. Behøver jeg og bytte bremsekraftforsterkeren? Forann blir det 260mm og bak blir det 252mm. Bremsene er tatt fra en scorpio 2.9i

Fjernet grunnet størrelse.

Guest 2.8v6
Posted

Det trenger du ikke bytte, har satt på 2.8 bremser rundt om nå å det er ikke noe stress..

Guest 2.8v6
Posted

Jeg mener at alle er like med untak abs .. usikker på cossi..

Posted

jeg har cosworth bremser hele vejen rundt på min. og jeg køre med org forstærker og bremse cylinder.. så på med alle delene og bliv overrasket over hvor godt en sierra kan stoppe.

Guest 2.8v6
Posted

Møffe : Jeg har merket det du nevnte der, Har putta skiver rundt om som er til 2,8 å det STOPPER skikkelig. Orginale skiver til ohc og doch er skikkelig søppel i forhold til de "litt" større bremsene..

Posted (edited)

Sierra levert med skivebremser rundt om uten ABS, hadde litt større kraftforsterker og hovedsylinder. Men det er nok ikke noe problem egentlig å bruke den orginale. Ellers ble Sierra levert med noen forskjellige typer kraftforsterkere av merkene ATE og Lucas. I Norge hadde vi nok mest av ATEutgaven. :)

Edited by RSHansen

- 2008 Mondeo 2,5t TitaniumX
- 1992 Scorpio 2,9 GHIA 24V

Guest 2.8v6
Posted (edited)

Edited by 2.8v6
Posted
Møffe : Jeg har merket det du nevnte der, Har putta skiver rundt om som er til 2,8 å det STOPPER skikkelig. Orginale skiver til ohc og doch er skikkelig søppel i forhold til de "litt" større bremsene..

ja det virker supert.. mit opsæt er lidt overkill men jeg fik alle dele til en "god pris" så jeg kunne ikke sige nej... og mine bremser og undervogn er en af de bedste mods jeg har lavet på min bil.. det skulle være lavet for 7år siden hvis jeg havde haft pengene og delene den gang.. :blush: :blush: :blush: :blush:

Guest 2.8v6
Posted

He he.... Gode bremser er vel sårt trengende hos endel,,ganske mange.. Er ganske vesentlig å ha bremser er konklusjonen.. :lol: :lol:

• 2 weeks later...
Posted

Monterte den største utgaven av vakum bremsekraftforsterker på min 3dørs merket god forbedring. anbefales.

Gammelt bilde da.. Den er faktisk dobbelt så stor

IMG_0205.JPG

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)