Jump to content

5,25" i fordørene, noen som har det?


Guest Erik Braseth

Recommended Posts

Guest Erik Braseth

Hei

 

Plukka ut originalhøyttalerne for en tid tilbake og satte inn noen 4" jeg fikk. Måtte lage til en liten adapter for å få de til å passe i originalhullet (som forøvrig er kjempeupraktisk med tanke på uoriginale elementer).

 

Lurer på om noen her har 5,25" i dørene, og hvordan man kan få til det på en grei måte. Har veldig lite lyst til å gjøre noe med dørtrekket, men siden åpningen til elementet bare er 4" må det vel litt kirurgiske inngrep til for å bruke 5,25". 6,5" blir vel alt for stort alle veier kan jeg tenke meg.

 

Har fått det for meg at et 5,25" komponentsystem ville vært midt i blinken. Trenger bare litt tips til hvordan jeg kan plassere wooferen i døra uten å ødelegge. Diskanten kommer nok til å bli plassert/gjemt i dash'en, der det er avsatt plass :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Plukka ut originalhøyttalerne for en tid tilbake og satte inn noen 4" jeg fikk. Måtte lage til en liten adapter for å få de til å passe i originalhullet (som forøvrig er kjempeupraktisk med tanke på uoriginale elementer).

 

Lurer på om noen her har 5,25" i dørene, og hvordan man kan få til det på en grei måte. Har veldig lite lyst til å gjøre noe med dørtrekket, men siden åpningen til elementet bare er 4" må det vel litt kirurgiske inngrep til for å bruke 5,25". 6,5" blir vel alt for stort alle veier kan jeg tenke meg.

 

Har fått det for meg at et 5,25" komponentsystem ville vært midt i blinken. Trenger bare litt tips til hvordan jeg kan plassere wooferen i døra uten å ødelegge. Diskanten kommer nok til å bli plassert/gjemt i dash'en, der det er avsatt plass :rolleyes:

Tok ganske enkelt av trekket. Klipte med ei platesaks. (viktig å ha skikkelig redskap) cirka en halv tommes remse rundt hele hullet. Borreet opp litt hull, etter å ha matet opp den nye høyttaleren, festet høyttaleren, satte på plass dørtrekket. :) Brukte max tjue minutter på begge sidene. :)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Jojo, ingen problem å ordne plass innenfor trekket. Men hullet i trekket er vel bare 4" (ca 10cm) i diameter, og da vil høyttaleren spille mot innsiden av dørtrekket hvis man ikke skjærer bort litt?

 

Kanskje skjære bort litt i dørtrekket og sette på ny høyttalergrill, selv om jeg vil unngå å modifisere dørtrekket

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Guest mazdafun

jeg hadde Alpine DDDrive 5,25" i dørene foran på min scorpio. de var ganske massive og dype. ingen problemer med at de traff hverken vinduet eller dørtrekket..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Erik Braseth

Jeg skal se om jeg finner et syyyykt stygt bilde av 6,5" i fordør.

 

Har forresten fått på plass 5,25" kompsett i bilen nå, opplysningene i tråden stemmer godt, bare å dra fram dremelen å fjerne litt av stålet i døra :)

 

http://hekta.org/~erikab/bilder/65dor.jpg - vises ikke så veldig godt, but you get the idea. Ikke noe jeg ville gjort dersom det skal gjøres pent. Men det fungerte nå for han som eide bilen før meg

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...