Jump to content

ny toppakning


Guest oldfordsneverdie

Recommended Posts

Guest oldfordsneverdie

skal skifte toppakning i rst men nuh..vil ha en toppakning som tåler litt trykk og juling.noen som har noen erfaringer å dele med meg..??av erfaring fra cosworth jg hadde så brukte jg gruppe a toppakning.er dette noe som er bra på escorten??håper på noen bra tips her nuh.hehe

Link to comment
Share on other sites

Kun en pakning som gjelder:

Orginal fra Ford!

 

Har selv prøvd Felpro Gr. A på RST'en min, bortkastede penger!

 

Stikk på Ford og kjøp pakkning og bolter der, holder i massevis det.

Spør hvem som helt av RST gutta i england, og du får samme svar!

 

Bare pass på at du får til CVH TURBO og ikke "vanlig" CVH ;)

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Kun en pakning som gjelder:

Orginal fra Ford!

 

Har selv prøvd Felpro Gr. A på RST'en min, bortkastede penger!

 

Stikk på Ford og kjøp pakkning og bolter der, holder i massevis det.

Spør hvem som helt av RST gutta i england, og du får samme svar!

 

Bare pass på at du får til CVH TURBO og ikke "vanlig" CVH ;)

 

holder felpro pakningen dårligere eller er det bare fordi den er dyrere at en skal holde seg til original?

Link to comment
Share on other sites

jeg har brukt to felpro-pakninger på gamlemotoren min, begge holdt tett.

 

(dvs, den første røk, men dette var pga 1.3 bar med t34 på std ke-jet, gikk vel litt magert da...... :D )

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

Guest oldfordsneverdie

blir vel ikke mere enn 0.9 itrykk tror jg.motorn er overhalt,men skal rive av toppen igjen nuh,montere på en kent 35 kam.tenkte det sikkert ikke er dumt å setta på en toppakning som holder litt.må kjøre den i benk snart for å justere cossie spruten jg har montert og da vil jg at alt skal væra i orden..

Link to comment
Share on other sites

Bilene med 300 hk og 1.6 liters CVH kjører på orginal Ford-pakkning, ingen grunn til å kjøpe dyrere Felpro eller andre da.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Ifølge min bekjent på et ford-delelager har ford kommet med ny pakning til cvh turbo. Nytt delenummer og høyere pris. De har sikkert forsterka den fordi før var det feelpro for alle penga, mens nå har verstinga som lader over 2 bar gått over til ford pakning. Så ford pakninga har nok blitt bedre enn feelpro.

 

Har selv kjørt feelpro i 3 år. Eneste jeg har å utsette på den er at den er for stor (beregna på 1.9 borring) som har gjort at jeg har fått spist opp kanten av toppen pga for høyt trykk, mager blanding, tenningsbank eller en kombinasjon. Litt vanskelig å forklare men noe av aluen i toppen har forsvunnet der den orginale pakninga burde ha liggi på syl 1. Noe som gjør at jeg nå kun kan bruke feelpro pakning på den toppen.

 

En fordel med feelpropakninga er jo at en får lavere komp siden den lager større rom i forbenningskammeret siden den er noe større.

 

Husker ikke helt hva han sa den orginale kosta. Men trur det var noe rundt 450-550++.

 

Når det gjelder bolter har jeg akkurat brukt 12.9 bolter m10*140mm. De er akkurat litt for lange som jeg slipa dem ned til ca 137mm. Og stramma til 95 nm, noe som er for lite for 12.9 bolter. Men jeg tørte ikke mer(burton power anbefaler ikke mer enn 81nm). Skulle heller hatt 10.9 bolter, men er vanskeligere å få tak i. 12.9 bolter koster ca 23 kr per stykk, kan brukes mange ganger. Ford skal ha 650 for strekkbolter, og det er bare anbefalt å bruke dem en gang. :P

Edited by TJ_RS_Turbo

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...