Jump to content

Kresjet bil:p


Recommended Posts

Posted (edited)

Hei! Jeg lurte på om det var noen som kunne hjelpe meg å finne ut hvor jeg får tak i forskellige deler og om det er verdt det?

 

-Eibach senke-fjærer? disse er jo litt dyre? fins det noe rimeligere, som er brukendes såklart!

-sportsdempere? hva bør jeg velge der? (til en rimelig pris såklart)

-Polyforinger! Selges det sett til hele bilen? og merkes det forskjell?

-tårnstag? i motorrom og bagasjerom. Har dette noen hensikt?

-kort styring? hvor kan jeg få tak i dette?

 

Noen andre måter å stive av bilen på? noen stag under bilen kanskje?

 

takker for all hjelp!

 

Mvh Christer

Edited by epcz
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

gjør som meg å sett campingvong fjører fra biltema bak og kapp dem 1-1,5 runde skal love deg at sierran blir god og stiv bak da :D

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted
gjør som meg å sett campingvong fjører fra biltema bak og kapp dem 1-1,5 runde skal love deg at sierran blir god og stiv bak da :D

 

nææ :P

Posted

var ikke mye svar å få nei :P

Posted

min er stiv, org foringer, tårnstag forran og bak, eibach fjører, bilsein sprint dempere.. koster litt, men verdt det.. eller ta den helt ut å kjøp coil overs.. det skal eg gjøre..

Posted
min er stiv, org foringer, tårnstag forran og bak, eibach fjører, bilsein sprint dempere.. koster litt, men verdt det.. eller ta den helt ut å kjøp coil overs.. det skal eg gjøre..

 

koni da eller? hvor mye for et slikt sett? 8000 tenker eg? :blink:

Posted (edited)

står bilstein :P dempere og fjører, 7tusen.. stabstag for+bak 2tusen..

 

eller tenker du på coilovers? va 550pund+ frakt og moms..

Edited by Combatkit
Posted

På min gamle 4x4 sedan hadde jeg gule koni foran og bak, gule foringer i forstilling og Eibach Cosworth-fjærer. Den var stiv og fin. Blei noe stussete med lavprofil-dekk men. Syns faktisk koni er noe stivere enn Bilstein, foran hvertfall.

Posted
står bilstein :P dempere og fjører, 7tusen.. stabstag for+bak 2tusen..

 

eller tenker du på coilovers? va 550pund+ frakt og moms..

 

tenkte på coilovers ja! 6000ca + frakt og moms da.. hmm mye penger det:P

 

gidder ikke legge ut så mye på en standard sierra tror eg

Posted

merkes det noe forskjell med tårnstag da?

Posted (edited)

jeg har bestilt gaz coilovers og ska kjøpe tårnstag! gleder meg veldig!!!

 

hadde gule koni på gammel sierraen min, klarte ikke å trykke den 1cm ned framme :P

koni til 2wd cosworth er ca 3-4 cm kortere enn vanlig sierra, så den var veldig lav å fin!!

Edited by lyrix

08 mondeo titanium X

91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/

76 volvo 242 turbo prosjekt

94 pajero GLS 33" dekk <---selges

Guest drezz
Posted

Tårnstag bak på en sierra er vel ikke akkurat det vanskeligste å lage... Bare å ta en rørbit som du kapper til riktig lengde, så hamrer du den flat i hver ende og borrer hull. kan jo ikke være stort mer :)

Posted
Tårnstag bak på en sierra er vel ikke akkurat det vanskeligste å lage... Bare å ta en rørbit som du kapper til riktig lengde, så hamrer du den flat i hver ende og borrer hull. kan jo ikke være stort mer :)

 

sant det! tenkte eg sku lage et på skolen nå før vi slutter

Posted
okey!

 

passer cosworth dempere på vanlig sierra da?

 

mye lavere? subber ikke ani dekket da?

Posted

har et spørsmål til men kan bare stille det her så slipper eg lage enda en post :)

 

Jeg har lyst på sperr på bilen! så eg spinner på begge hjula! må eg skifte hele diffen? kan jeg bruke en diff. fra en annen bil?

 

kosn er det å kjøre med dette om vinteren? hehe

Posted
http://www.kollevold.no/kortstyring.htm

 

fant også kort styring her!

 

er det bare å skifte tannstangen inni? vet ikke helt kosn det der funker!

 

mye arbeid?

 

har selv kjøpt kortstyring, men ikke montert det, men fikk kun fatt i kortstyring til uten servo, har du servo og vil ha kortstyring, sett på cossi tannstang..

Posted (edited)

kort styring er fort å montere bare å ta ut tanstang, av med styre staga, skru ut strammer på ingående tannhjul(den akslingen som skal opp til rattet) løft ut den og bare dra ut gamle innmaten på med nye eller dei gamle foringene til kortstyringa inni hylsa ha litt greas på, så er det bare å sette det sammen som det var å oppi med den igjen. litt vanskli forklaring men det er ganskee innlysende ke du må gjøre når du har det framfor deg. sveise sperr er vel ikkje bare fryd å gammen da det blir fast aksling bak og da vil den bli noe seigere å få gjennom sving vis du slipper gassen. nett som go cart.

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Posted
kort styring er fort å montere bare å ta ut tanstang, av med styre staga, skru ut strammer på ingående tannhjul(den akslingen som skal opp til rattet) løft ut den og bare dra ut gamle innmaten på med nye eller dei gamle foringene til kortstyringa inni hylsa ha litt greas på, så er det bare å sette det sammen som det var å oppi med den igjen. litt vanskli forklaring men det er ganskee innlysende ke du må gjøre når du har det framfor deg. sveise sperr er vel ikkje bare fryd å gammen da det blir fast aksling bak og da vil den bli noe seigere å få gjennom sving vis du slipper gassen. nett som go cart.

 

ok så det er ikke noe å satse på ang. kjøre egenskaper?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...