Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Endelig fikk jeg sjansen til å måle effekten på kjerra. Var måling på rullende landevei i dag hos Botne bil i Holmestrand. Etter litt problem med hjulspinn, ble det målt 243 hk på motoren. Ikke helt jeg håpet, på men jeg er fornøyd. måtte ha 5 i bilen for å unnga hulspinn. Målinga ble gjort på drive, å for å unngå kickdown, måtte han mate på forsiktig. Ga ikke fullt før over 4300 o/min, da først lyste økomometeret rødt, he-he. Så vridet ble bare 330 Nm, men de var visst bare ute etter å måle maks effekt. Når motoren hadde 151 hk originalt, å det fremdeles er de samme smogtoppene på, er det ikke så værst. Morsomt var det i allefall.

Her er videoen

http://s70.photobucket.com/albums/i93/351R...ng060624wmv.flv

Edited by 351RS
Posted

Performer innsug, Holley 600cfm gasser, Crane "gatekam", å headders + dobbelt 2,5 toms med Apple Racing lyddempere å crossover. That's it. Som sagt, smogtopper med de minste ventilene å største forbrenningsromma. I tillegg er nok det nok så som så med ventilsetene å tetninga der.

Har kjørt 14,3 sek. 159 km/t på gardermoen, med 1600 kg bil, med liiiitt grep problemer. Så den går greit nok.

Men det hadde gjort seg med et par bedre topper, gitt. Mye å hente enda.

Posted

fine tall, hva er måle ditt når det gjelder effekt ??

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Posted

Uten overladding, er det faktisk enkelt å få over det doble ut av motoren, å det hadde vært noe annet, vil jeg tru. Bare at det koster litt. På den annen side, hadde vært moro å prøvd en "propell" eller to...... vi får se.

Ikke lyd ! det er jo halve moroa.. hmm, det var rart, funker på min.

Guest ZeroCool
Posted

heftig lyd :D hadde gjort seg med alu topper å fiksa litt på dem oxo da hadde det blitt hk tenker jeg. :)

Guest ZeroCool
Posted

hehe...tviler ikke..såg sånn ut vertfall.. :)

Guest ZeroCool
Posted

hehe...jepp da du dro..er jeg som er sammen med tone.ho som har den 2,8 i ghia`n som var der.. :P

Guest ZeroCool
Posted

hehe...er ikke søstra det..søstra bor på østfold ho.. :D