Jump to content

V8 eren målt i benk


351RS

Recommended Posts

Endelig fikk jeg sjansen til å måle effekten på kjerra. Var måling på rullende landevei i dag hos Botne bil i Holmestrand. Etter litt problem med hjulspinn, ble det målt 243 hk på motoren. Ikke helt jeg håpet, på men jeg er fornøyd. måtte ha 5 i bilen for å unnga hulspinn. Målinga ble gjort på drive, å for å unngå kickdown, måtte han mate på forsiktig. Ga ikke fullt før over 4300 o/min, da først lyste økomometeret rødt, he-he. Så vridet ble bare 330 Nm, men de var visst bare ute etter å måle maks effekt. Når motoren hadde 151 hk originalt, å det fremdeles er de samme smogtoppene på, er det ikke så værst. Morsomt var det i allefall.

 

Her er videoen

http://s70.photobucket.com/albums/i93/351R...ng060624wmv.flv

Edited by 351RS
Link to comment
Share on other sites

Performer innsug, Holley 600cfm gasser, Crane "gatekam", å headders + dobbelt 2,5 toms med Apple Racing lyddempere å crossover. That's it. Som sagt, smogtopper med de minste ventilene å største forbrenningsromma. I tillegg er nok det nok så som så med ventilsetene å tetninga der.

Har kjørt 14,3 sek. 159 km/t på gardermoen, med 1600 kg bil, med liiiitt grep problemer. Så den går greit nok.

Men det hadde gjort seg med et par bedre topper, gitt. Mye å hente enda.

Link to comment
Share on other sites

Uten overladding, er det faktisk enkelt å få over det doble ut av motoren, å det hadde vært noe annet, vil jeg tru. Bare at det koster litt. På den annen side, hadde vært moro å prøvd en "propell" eller to...... vi får se.

 

Ikke lyd ! det er jo halve moroa.. hmm, det var rart, funker på min.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...