Jump to content

starter ikke når den er kald...?


vinge86

Recommended Posts

har en 1990 4x4 cosworth, å den vil ikke starte når den er kald... tar ikke etter en gang når jeg prøver og starte den.. men, så snart den skubbes eller slepes i gang, så starter den lett, å går som en klokke med en gang.. starter også meget lett når den er varm...

hva kan dette være? hmmm..

håper på svar så fort som mulig=)

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

hmmm. -dårlig med spenning på coil når du drar starteren?.. :unsure:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Guest ChiP^

Kan jo være bensinpumpa de som snart ryker og vel?

At den bare lever på luft og kjærlighet? :P

 

Hadde samme problem selv,da hadde bensinpumpa mi ryki

(dette var på en sierra da men dog:p)

Link to comment
Share on other sites

starter går ikke tregt.. den er går mye raskere enn vingebilstarteren min.. så det er ikke det som er årsåken... hadde det vert bensinpumpa så hadde det vell vert like ille hver gang den skulle startes.. starter lett som bare det når den er varm..

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

Når mottoren draes rundt ved start - og vanntemp giver gir beskjed det er kalt vann- gir den beskjed att under 700 rpm skal den sprute in dobbelt ( to pulser )så mye for og få en fet blanding for og starte . Har du prøvd og starte den noen ganger og det ikke lukter bensin --- vell behøver jeg og si mere ??

Når du sleper den i gang vill motoren oppnå mere enn 800 rpm under lengre tid og derfor starte .....

Og når den er varm .....................

Edited by bige
Link to comment
Share on other sites

da bestiller jeg vanntemp føler i morgen.. var den jeg hadde mistanke om at det kunne være..

 

Takk bige=)

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

det er sikker pga lav spænding. prøv at skifte batteri eller at koble et batteri mere på.. jeg har prøvet det en del gange på min 4x4 cosworth. det er lige som om at ECUén skal have meget strøm for at starte rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

egentlig burde jeg holde kjeft - sinden jeg lurte deg første gangen . Bare for og spørre vilken redskap brukte du for og bytte vann tep føler til ECU ?

Om det er som Møffe sier ., hadde jeg reist til ett bilelektrisk verksted og fått målt batteriet ved start og lading .

Du kan jo også sjekke jordings ledning mottor / bat den kan være sliten .........

Link to comment
Share on other sites

brukte en 19mm langpipe... tror ihvertfall det var 19mm.. var ihvertfall en langpipe... har tilgang på multimeter og lignende selv.. så skal se om jeg får målt det i kveld..

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

har du gnist fra coilen når du drar på starteren . det er en formotstand ved coilen som forbikobles ved start - når du drar på starteren . når starteren ikke går lengre ligger motstanden i serie med strøm inn .............

Link to comment
Share on other sites

nå har den bynt å få samme problemet når den er varm.. prøvde å slepe den i gang å, men, det var ikke noe særlig respons... bare putret litt av og til.. skal på tur med bilen om en og en halv uke, så da burde det nesten ha vert i orden... noen som har noen flere forslag?

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

skal prøve annen ecu i dag.. skal låne deler fra vingebilen til en kompis.. den har 4x4 motor og hjerne... skal jeg prøve å legge opp en ny jording fra ecu å rettt på batteriet? for sikkerthets skyld?

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...