Jump to content

Forskjell


Peder`n

Recommended Posts

Har funnet ut at den toppen jeg hadde tenkt til å bruke i is-turboen min er en topp fra en CLX....Hva er forskjellen på en CLX topp og IS-toppen?....

Forskjellen på en is-og en clx tror jeg ligger i motorstyringa, og ikke så mye i topp eller blokk.....Men tro kan jeg gjøre i kirken....Her er jeg NØDT til å VITE!! :P

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

En Ohc topp er lik uansett om den er fra en CLX eller CL eneste forskjellene på ohc toppene er fra injection til gasser, så den toppen kan du trygt bruke :D

Edited by cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Nope... er helt lik, vis du legger en topp du veit er IS og den CLX toppen din ved siden av hverandre vil du se at de er helt like

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierra råner

Kompis har CLX og der er det OHC sprut.. Toppene er helt like :)

Edited by Sierra råner
Link to comment
Share on other sites

jepp som sagt før er det ohc med innsprut er toppene HELT like, bare å klaske på turbo`n :D :D

Edited by cossiman

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

allså nå begynner jeg å bli skikkelig forvirra her, er det dohc eller ohc du har, du hadde gjort meg en kjempe tjeneste ved å tatt bilde av denne "CLX MOTORN" og posta det her etter på :D

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en ohc ja...og det er en SOHC...ikke en DOHC...jeg hadde såklabert sett forskjell på en DOHC og en SOHC...begger forsåhvidt pr. definisjon OHC motorer....men denna Forp%¤#& DOHC toppen må vel anntagelig være flunkanes ny hvis jeg skulle turt å sette turbo på den....Ryker jo fort UTEN turbo den toppen...Jeg vet forsåhvidt ikke om det er kjølevannet som irrer den istykker eller om det er en eller annen konstruksjons-svakhet....ELLER om det er at den ikke tåler det vesle trykket som er i eksosportene UTEN turbo (dvs litegrann)

 

Så jeg skal fortsette å jobbe på denne ståltoppen....(DOHC er vel aluminium? :D )

 

Har ikke bilde....men det ER en SOHC....det har jeg ALDRI vært i tvil om....he he

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

takker nå ble jeg gla her :D :D men da er det ikke tvil, den toppen din er brukanes, har du fått gjort det du skulle med gamle IC min ennå el ??

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

takker nå ble jeg gla her :D :D men da er det ikke tvil, den toppen din er brukanes, har du fått gjort det du skulle med gamle IC min ennå el ??

 

Nei...den skal inn å kjøle ned ladelufta i denne toppen min....(SOHC toppen min :P )

Så det er nok noen uker til den er i bruk igjen...skal oppdatere her når jeg har begynnt å sette sammen motoren...driver nå med demontering og overhaling...

 

I den forbindelse...vet noen hvor jeg kan få kjøpt rådelager og motorlager billig til denne motoren?(en sierra is-motor)

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...