Jump to content

starter?


rene`racing

Recommended Posts

har ett problem med min granada 2,8,har skiftet automat på den og får ikke start etter på,starteren står bare og "klikker" høres ikke ut som den slår inn,(same lyden som visst du har dårligt batteri)har byttet batteriet og prøvd med 4 forskjelige brukte startere.kan det vær en jording som er dårlig eller er det rett og slett dårlige startmotorer eg har prøvd?var ikke sån før eg byttet kasse...

startkransen er fin,noen gode råd om ka problemet kan vær?

Edited by rene`racing

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

nei har ikke fått prøvd enda pga travelt på den nye jobben,men eg tenkte eg skulle prøve å få tid i morgen,må nesten få den ut av garasjen snart :)

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

Guest John-A

Slik jeg har opplevd det så kan det være de to kablene som er koblet til starteren.

 

Fjærsystemet på den "flate" har en tendens til å gi seg etter å blitt tatt av og på en del ganger.

Ta en hyssing eller noe å ta neddi for å få rundt "fjæren" trekk deretter hyssingen tilbake.

Da vil "fjæren" bli bøyd innover slik at du får kontakt. Kan også bruke et lite skrujern ogå!

 

På den "runde" så tar du en vannpumpetang og klemmer sammen ringen en del.

Det vil bli litt vanskelig å få den på, men når du har fått den så så sitter det B)

 

Til meg var det "fjæren" på den flate koblingen som ga meg problemer,

men etter jeg fikk den ut igjen så har jeg ikke hatt problemer med det i snart et år <_<

Link to comment
Share on other sites

Bare bytta kabelsko jeg, den runde trenger du ikke bruke vannpumpe på, holder med ei vanlig telefontang.

 

Sjekka tenningsbryteren da?

Prøvd å jumpekoble den på starteren?

 

Fikk problemer med starteren min igjen jeg og, fiksa det i dag, var øvre skruen som hadde løsna litt, også satte jeg på ny kabelsko, strøkent etterpå.

 

Men nå blir det skifting av motornett snart, holder på å krysse ett motornett til GL/Ghia med motornett til Scorpio 2.9i, ser ut til å gå lett, men må lage ett større hull i torpedoveggen, blir en kabel mindre på starteren da.

Edited by Granada 2.8 Ghia

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...