Jump to content

Spacere til scorpio


Guest Erik Braseth

Recommended Posts

Guest Erik Braseth

Etter å ha lest litt i gamle tråder har jeg skjønt det sånn at 8x18 felger (ET35) passer, hvis man bruker 3 eller 6mm spacer. Flere av dere her inne nevner også at dere bruker slike spacere, men ingen har husket på å fortelle hvor de er kjøpt.

 

Så, hvor finner jeg spacere som er kurante å bruke? Vil aller helst slippe å bruke "universale", da min erfaring er at det er et rent helvette å få det sentrert.

 

Er vel bare foran man trenger spacere for å gå klar av fjærbeinet? Bak er det jo et hav av plass

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Se her litt... Kanskje dette kan være noe. H&R er TÜV-godkjente også.

 

http://www.h-r.com/index.php?inhalt=produkt-d&sprache=en

 

Dette er forklaring av de forskjellige systemene.

 

Deretter søker du bare på Ford.. Der ligger det noen forskjellige til Scorpio. Du skulle ha ha 3 eller 6mm ? Der er værtfall ett sett som øker sporvidda med 10mm, altså 5 pr. side.

 

Du kan velge engelsk språk hvis det er på tysk ;)

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth
10556331 FORD Scorpio GAE / GGE

wheel number of holes 5, except version with self levelling

DRS-System 10 mm 112/5, 63, 3 mm note 11, offset: +17

 

Hva menes med offset +17? Trodde offset var innpress jeg, og hvor kommer da +17 fra hvis man legger til en 5mm spacer på hver side?

 

Finnes det noen flere muligheter, som er lettere å få tak i og kanskje billigere?

Link to comment
Share on other sites

Hva menes med offset +17?

 

Offset er vel innpress ja, men skjønte heller ikke hvorfor det sto +17...

 

Hmm... vet ikke av flere alternativ egentlig..

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

nja, kanskje..

 

Driver og ser litt rundt på salgsannonser, men har ikke funnet no særlig som fysisk passer på bilen.

 

Ikke så stort utvalg i brukte 17-18" felger med dekk med rett boltsirkel her i nærområdet

 

as2liten.jpg

 

prøvde photoshop sånn fort og gæli :)

 

*edit: jeg trenger vel minst 5mm spacere på hver side, hvis felgene har et35 og er 8" brede. ****, var no drit å prøve å regne ut dette

Edited by Erik Braseth
Link to comment
Share on other sites

Mitt forslag er at du rett og slett kjøper felger i ET35 (ish) og prøver. MacPherson strutene på scorpio'n er slike at de heller litt innover, så desto større diameter du har på felgen desto større sjans har du for at den går klar.

Er på utkikk etter felger jeg også, i 17.

Sjekk ut:

www.interdekk.no

www.eiker.no

De har lugume replicafelger til en veldig grei penge. :)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Mitt forslag er at du rett og slett kjøper felger i ET35 (ish) og prøver.

 

Jeg har ET28 og 7" bred på RS felga. Der kommer ikke hjula i konflikt med skjermen heller.

Så ET28 går hvertfall hvis du skal ha 7" bred felg. Da får du fylt littegranne mere i bakskjermenen også. Kanskje? :rolleyes:

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Erik Braseth

Gidder ikke kjøpe nytt, og har funnet noen brukte som jeg skal se på til uka. De er lik de på bildet.

 

Ikke kom og mas om hvordan de ser ut og så videre, må da være mer enn bra nok bare det at de er 18" :P

Link to comment
Share on other sites

Et 35 og 8" går ikke foran uten spacer. Men med Et 28 gikk det fint med 215/45-17". Skal nå teste 8,5"x19" Et35. Men må space 6 mm og valse en smule. Vinter felger er Et28, 7,5x16. God klaring. Men kunne vært lengre ut bak.

Omega 2.5 TD en smule justert opp :)

200sx stage 3

200sx drift/isbil

+10 biler til

Ingen FORD.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Erik Braseth

8x18, et35, med 225/40 dekk går så det suser har jeg funnet ut. Subber litt i hjulbuen foran hvis man kjører fort over store fartshumper. Og hvis bilen står litt kinkig til i en bakke så kan det såvidt subbe med fullt rattutslag.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...