Jump to content

Nye høytalerkabler til dørene


kimsa

Recommended Posts

Har en Ford Mondeo 95 mod kombi

 

Skal legge opp nye kabler i bilen nå, pga brudd i to av de, men etter å ha strippet bilen for interiør så støter jeg på et uventet problem.

 

Der kablene føres gjennom døren til kupeen trodde jeg det var en åpen slange med et dertil åpent hull, men det viser det seg å ikke være.

 

Derimot befinner det seg en kontakt med 15 hull, hvorav 6 er i bruk bak og da sikkert 8 foran pga elektriske ruter. Hvordan får jeg trukket kabler gjennom denne kontakten.

 

Kan jeg bruke en eller annen form for kabel sko til å koble ledningene med slik at muligheten for å koble fra kontakten opprettholdes??

 

Håper noen kan svare meg fort, for jeg gidder ikke montere interiøret att før kablene er trukket, og er lite lysten på å kjøre uten dør trekk og lister i lengden

Link to comment
Share on other sites

Guest Racing_

Hei.

 

Jeg har byttet ut mine kabler ut til dørene med 3.5mm2 kabler. Bare borret hull i midten av den kontakten som er inni bilen, den som er festet til gjennomføringen ut til døren. Bare pass på at du ikke borrer/ødelegger festene til det hvite i midten. Gikk fint det.

 

Legger ved en link fra prosjekttråden min....litt ned på side 1 er det et bilde av hva jeg mener.

 

Lykke til...hvis du ikke allerede er ferdig med å strekke kabelen.

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81122

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...