Guest mekkemikkel Posted July 9, 2006 Posted July 9, 2006 er det noen som veit om male 92mm stempel?? er kjøpt hos krb for en del år siden, men var vist ikke så lett å få tak i for øyeblikket klarte å svi hull i ett stempel fordi jeg var så tjukk i hue å kjøre med tenningsbank noen som har en formening om hvorfor jeg har tenningsbank??? oppsett som sitter i bil er nå 270 chip, og ellers orginal. har prøvd 360 chip, grønne dyser og 3bar map. tenningsbank da også.. og jeg var my klar for kjøring på rudskogen til helga
Guest rask-drosje Posted July 9, 2006 Posted July 9, 2006 er det noen som veit om male 92mm stempel?? er kjøpt hos krb for en del år siden, men var vist ikke så lett å få tak i for øyeblikket klarte å svi hull i ett stempel fordi jeg var så tjukk i hue å kjøre med tenningsbank noen som har en formening om hvorfor jeg har tenningsbank??? oppsett som sitter i bil er nå 270 chip, og ellers orginal. har prøvd 360 chip, grønne dyser og 3bar map. tenningsbank da også.. og jeg var my klar for kjøring på rudskogen til helga Tennings bank er jo for tidlig tenning/selvdetonasjon pga høy temp eller komp. Kan også være feil fuel. Feks hvis du går fra 98 oktan til 95 oktan så må tenningen justeres ca 2 grader. Dette var hva som blei annbefalt dengang blyfri 95 kom på markedet. Årsak kan være for lite fuel i forhold til turbotrykk. Feil stempler.(ikke lavkomp nok) Feil plugger. Kan være mange andre årsaker også, feks feil på noen sensorer.For og utelukke feilene bør det settes inn lambda sensor og justere deretter dersom du ikke har det allrede. Hvordan bil/motor er det?
Guest mekkemikkel Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 det er en 205 blokk med lavkomp smidde stempler.. kompen er lav, rundt 7:1 4x4topp og det sitter i en escort mk2
Jonny.B Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 og du hører tydelig tennings bank? hvor høyt ladetrykk snakker vi om her? Prosjekt Electric orange Cossie
Ronny Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 (edited) Feil blanding (AFR) eller feil tenning iforhold til oktantall på bensinen! Eller feil plugger.. Jeg har ca 7:1 i komp i min ohc-turbo å lader daglig 1,85 bar uten tenningsbank. Har fordel med autronic da!.. Kjørte 2 bar i bremsebenken uten bank! Edited July 10, 2006 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Guest mekkemikkel Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 den begynner å banke på rett over kilo`n i trykk og jeg hører det tydelig.har prøvd medlitt forskjellige tennplugger også. kont avgass ligger på ca 2.5% co kont tenning er ca 16 grader fortenning begynner liksom å bli litt rådløs.. det hele begynte etter at je skiftet til en t34 turbo,grønne dyser,3 bar map og 360 chip. satte på det orginale oppsettet så er den sånn forsatt
OleK Posted July 10, 2006 Posted July 10, 2006 det er ikke snakk om de jalla-vw-stemplene eller? med retningspila feil vei og greier? krb solgte jo en drøss med slike, med heller variabel kvalitet... Cosworth!
Guest mekkemikkel Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 hehe er nok de ja.. men det har jo funka fint hos meg. helt til jeg fikk tenningsbank. noen som har sånne??
Jonny.B Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 det er ikke noe så enkelt som fri-eksos du hører da? tydelig tenningsbank på cosworth har jeg nesten aldrig hørt jeg.....prøv å ta av kontakten på luft temp måleren som står på innsuget..... Prosjekt Electric orange Cossie
Guest mekkemikkel Posted July 11, 2006 Posted July 11, 2006 trur ikke det er noe lekasje, i og med at stemplet i syl nr2 er smeltet så er det nok tennings bank. får prøve sjekke følere og ledningsnett..takk for hjelpen noen som vet om stempel eller event blokk og org cossi stempler?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now