Jump to content

Hvordan polere aluminiums deler


Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

har da begynt på toppdekselet.. oioioi. for het arbeide.. hehe:)

 

Ja, oi, jeg må sette igang og gjøre ferdig innsuget... har vært litt sløv i ferien :blush: innsuget skal være klart, og montert så den er klar 26august på ingierstrand treffet...

mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

hvor mange timer hadde du på insuget?:)

 

Det har faktisk ikke tatt så lang tid pga riktig verktøy og sånt, time tilsammen ca? Den er nå klar for våt håndslip, er jo det som virkelig tar tid.

 

Er vansklig å si hvor lang tid jeg bruker på vært steg for det varierer noe, pga størrelse og hvor grovt metallet er.

 

Husk å sett inn alt som ikke er alu med fett/olje eller voks! Ellers så kommer det oksiderings flekker.

Edited by Niclas
mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

Her er resten av bildene som jeg ikke fant med engang :)

 

Viktig med våtslip eller maske, han her til høyre ser man tydligvis har slurva med det =P

polering_850-vtslip1.jpg

Fy fader for noe møkk, heldigvis har vi skikkelig verksted såpe i verkstedet.

polering_850-vtslip.jpg

 

Skal først bli ferdig med slip voksen (den brune) også kommer det vel bilder også blir det bilder av den da vi er ferdig med glans finishen!

 

Også skal vi selvfølglig gjøre dette innsuget litt mer effektivt før vi monterer det :D Kanskje lurt å ta denne grov jobben først pga skade fin krommen under jobbingen. men vi tar sjansen :P

mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

Detta blir jammen meg bra!

 

Lurer på hvordan dette ser montert ut, gleder meg! Tipper vi gjør ferdig våt slipen helt imorgen, vi er veldig nøye for denne sitter veldig synlig og det er mange vinkler å pusse, ting tar tid men gjør så godt jeg kan.

 

Da vi holdt på ikveld regnet vi hvertfall å være ferdig imorgen kveld, kanskje til og med montert på bilen:D

mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

Hehe, utrolig hvor lang tid kan ta uten at det er planlagt.... men her er ihvertfall bilder litt av finishen :)

 

850_polering005.jpg

 

Den er ikke helt ferdig her heller men, gidder ikke å si at vi får den ferdig og montert innen idag, men la oss si helga... det må vell være rettferdig? :P

 

Skal teipe den opp for å beskytte den, og vurdere hvordan vi skal få slipt å få den fin innvendig, regner med at vi skal bruke kule børsten men vi vet ikke hvordan dette skal gå før vi har prøvd det. Så straks vi er ferdig med det så blir det montering... også skal jeg passe på og ta bilde av det nye og det gamle siden av hverandre. :)

Edited by Niclas
mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tok meg en tur innom karosseriavdelinga på jobben i dag for å se på noen kompiser/kollegaer som skulle lakke en t5r. Hadde disse poleringstankene i bakhodet og fant frem rondell-slipern, masse forskjellig pussepapir, diamantrubbing og rubbemaskina. Begynte med Tårnstaget i motoren. Ble skikkelig nice. Bilder kommer i morra:) Da blir det mer "kromming" :D

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

Tok meg en tur innom karosseriavdelinga på jobben i dag for å se på noen kompiser/kollegaer som skulle lakke en t5r. Hadde disse poleringstankene i bakhodet og fant frem rondell-slipern, masse forskjellig pussepapir, diamantrubbing og rubbemaskina. Begynte med Tårnstaget i motoren. Ble skikkelig nice. Bilder kommer i morra:) Da blir det mer "kromming" :D

 

Ikke værst! Gleder meg å se bilder :)

mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

Fikk selvsagt ikke tatt bilde av hvordan dette så ut før men kan si så mye som at det ikke så ut i tåka... omtrent samme farge som resten festeringene på dempertårna. Men ble nokså fornøyd med resultatet ettersom det var min første "jobb".

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

Fikk selvsagt ikke tatt bilde av hvordan dette så ut før men kan si så mye som at det ikke så ut i tåka... omtrent samme farge som resten festeringene på dempertårna. Men ble nokså fornøyd med resultatet ettersom det var min første "jobb".

 

Ble pent det der da :) fine detaljer gjør ganske mye generelt... Kanskje ta alu 'boksen' også :P litt for mye riller på den kanskje... mer bilder:D

mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

Den boksen må taes;) har så mye gromt utstyr på jobb at det blir ikke noe problem:D Og da skal jeg ta en del mer bilder av prosessen i samme slengen.

Også blir det vel å ta de ringene til staget, holderen på toppen av demperen, den luftfilterboksa (selv om den er i stål), få tak i alutoppdeksel å litt annet stasj:)

 

hmmm... når jeg ser på bildet så ser det ut som viskerstagene også er i alu... De er det vel ikke så mange som gjør noe med vel:P

Edited by Bewnie

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

hehe:P har vert litt lite ute på verkstedet i det siste... fikk lakka opp bakluka å nytt panser her forleden, men noe mer har det ikke blitt desverre.

 

KOmmer så mye ann på hvem andre som er der å jobber siden jeg egentlig ikke jobber på karosseriavdelingen... må liksom være der når andre er der... men det bli iløpet av vintern. det kan jeg love deg:D

<!--fonto:Comic Sans Ms--><span style="font-family:Comic Sans Ms"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#3333ff--><span style="color:#3333ff"><!--/coloro-->-86 Sierra xr4x4 2.8i - Momo Tuner Ratt - Gule Koni - Sparco tårnstag - Custom Green - Shortshift - Recaro. SOLGT<!--colorc--></span><!--/colorc-->



Jobbet på Ford, med Ford:)<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...