Jump to content

Hvordan polere aluminiums deler


Recommended Posts

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

flott innsug! så alt aluminium kan bli så blankt på denne måten? også mine gamle alufelger??

 

Jada, aluminum er det enkleste og beste ville jeg nok sagt å få så blankt, følg anvisningen jeg har gitt så skal det nok gå:) Husk å få bort alle porene i metallet og voks felgene for å beskytte mot irr etter polering.. :)

mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest SierraRåneren

takk, tenkte å legge på en eller ann gjennomsiktig lakk(klarlakk) usikker på om det vil henge men.

ble så inspirert av arbeidet ditt :) virkelig imponerende!

Link to comment
Share on other sites

Hyggelig at jeg inspirer til at andre gjør dette og, var jo det som var litt meningen og lære bort kunsten :P

 

Men klarlakk kommer aldri i verden hefte seg :) polerings vokset (pastaen) beskytter litt og, men ikke så mye i lengden... problemet er jo at det må vedlikeholdes for at det skal skinne perfekt hele tiden... men er jo endel av morroa da du har gjordt ferdig det harde arbeidet med å pusse bort porene.

 

Ellers må du stå på!! Nå vil jeg se litt bilder her... ! :)

mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

Guest SierraRåneren

skal ordne me bilder ja, når jeg begynner i romjula eller noe... tror kanskje det er vel ambisiøst prosjekt,men vi får se......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hvordan fungerer dette på støpestål og støpejern?

 

hm.. Godt spørsmål, jeg har ingen erfaring med det men tror det går bra.. Kommer å bli slitsomt og slipe ned, hm.. og holder seg ikke så lenge som alu, må gå over med voks lag som beskytter mot irr oksidering

mybanner4a6253fab30cf.jpg
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...