Jump to content

Recommended Posts

Guest Roffe
Posted

Hei

Har fått en irriterende vibrasjon som er spesielt merkbart i høyre svinger med gasspådrag. Det kan nesten virke som at høyre hjulet "glipper" fra asfalten. Noen som har en formening om hva dette kan være? Har vært inne på tanken om at kanskje spissinga er feil, slitte foringer? (i så tilfelle hvilke). Har prøvd med to forskjellige dekk, problemet var der alikevel

Posted

hadde samme på min 4x4.. men bare i venstre svinger.. fant ut tlslutt av begge motorfestene var døde og motoren "presset" drivakslingen sammen til det ikke gikk mer og derfor kjennes det ut som att det glepper fra asfalten... SKIKKELIG irriterendes...

Posted

skulle til å si hjullager jeg å. men han nevner ikke om lyd ved kjøring rett fram.ville tippet på det.eller no dårlig endeledd

Guest Roffe
Posted

ja jeg har også tenkt at det kanskje er motorfestene, men finner det litt merkeig at det bare er i høyresvinger... Burde det ikke være til begge sider dersom motorfestene er slitne? er det forresten mye jobb og få byttet dem?. Hjullagere er bra. ingen slark, og de sitter stramt.

Guest Waterwolf
Posted

Styrekula, slitte foringer på opphengs armen

Guest dølle
Posted

Oj!

Her kan man brenne seg!

Det gjorde jeg da jeg hadde lignende problem! Skifta masse piss som ik hjalp no før, endelig:

Jeg fant ut til slutt at det var tannstanga som var slakk i, men ikke "vandlig" slakk. Måtte ha rattlåsen på og ha en mann inni bilen som holdt rattet fast "mot rattlåsen" slik at rattet ikke kunne bevege seg. Så måtte jeg gå ned til dekka(med hele fronten til bilen oppi lufta) og prøve å bevege på hjula. Da viste det seg at det var slakk"oppover og nedover" inne ved tanntanga, som gjorde att styrestaget kunne bevege seg inn og ut = slakk..

Skjønt?

• 4 weeks later...
Guest Komfort
Posted

Roffe, fant du ut av dette problemet ??

Posted

Hadde nesten samma problemet jeg også, men da var det rett og slett 3" anlegget som kom i kontakt med chassiet, hver gang jeg svingte. Måtte bare vri litt på det så ble det i orden.