RS|Stian Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 Oljetrykksmåleren i Cosworthen har aldri fungert siden jeg kjøpte bilen, og derfor tenkte jeg å gjøre noe med det nå. Forrige eier kjøpte nytt meter og satte inn like før jeg kjøpte bilen, men fungerer fortsatt ikke. Han nevnte at det kanskje kunne være noe med en eller annen giver/føler? Har ikke så mye peiling på akkurat dette, så håper på litt hjelp her. Det er forøvrig et Equus-meter. På forhånd takk. FordClubNorway.no
rscosworth Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 hvilken måler sto der fra før av? cosworth var jo aldri levert med meter for det så vidt jeg vet.
WingDude Posted August 3, 2006 Posted August 3, 2006 Gjør det eneste riktige, kast det så langt du greier. Finnes neppe noe mere ubrukelig instrument enn det der i verden. Sette inn noe ordentlig, oljetrykk er ikke det man ønsker mye misvisning på.
RS|Stian Posted August 8, 2006 Author Posted August 8, 2006 Hehe...okai, har Equus-turbotrykksmåler også, syns da den fungerer helt greit. Men åssen er RaceTech-instrumenter da? FordClubNorway.no
triggerhappy Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Holder med WingDude der, det er bare dritten. Hadde selv en sånn måler, om jeg husker rett så viste den 0,5bar på tomgang og 6 bar på 3000. Pålitelig? Neppe. -x 1988 Ford Sierra Cosworth
WingDude Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Hehe...okai, har Equus-turbotrykksmåler også, syns da den fungerer helt greit.Hehe, funker ja, fingeren i været funker det og, men du kan liksom ikke helt stole på det
Bdt Posted August 8, 2006 Posted August 8, 2006 Kjøp fra biltema hvis du vil ha billig,lasse kjørte med det i mk2`ern med 600 hk så tror det funker greit COS it`s WORTH it!
RS|Stian Posted August 9, 2006 Author Posted August 9, 2006 Hehe, funker ja, fingeren i været funker det og, men du kan liksom ikke helt stole på det Det er såpass dårlig ja. Har du noen forslag til gode turbotrykks- og oljetrykksmålere da? FordClubNorway.no
WingDude Posted August 9, 2006 Posted August 9, 2006 VDO mener jeg skal være greit av det som er enklest å få tak i, selv sverger jeg til mekaniske målere når det gjelder oljetrykk og ladetrykk, det vil si, en slange helt til instrumentet, ingen føler som skal gi signal til instrumentet.Racetech hos Burton og Nomad hos Woodford er de jeg ville gått for, dessuten koster de ikke skjorta.
RS|Stian Posted August 10, 2006 Author Posted August 10, 2006 Ok, takk for svar Tenker jeg prøver å få tak i Racetech-instrumenter da en her i byen er forhandler av sånne. Bra å slippe den føleren da, kun én enkel slange. FordClubNorway.no
Recommended Posts