Jump to content

Rust over hjulbuen...


Guest Jacp Racing

Recommended Posts

Guest queenyman

Hey har ein ford escort 1990 modell, som eg får av stefaren min gratis, og har funne ein del rust på den.

Fant spessielt masse rust over hjulbuene meir på eine sida enn den andre hjulbuene er igjennom rusta på begge sider, men på eine venstre side av bilen er det rusta slik at du berre kan rive av alt som er av metall. Lurte på om nokon som hadde hatt samme problem eller veit korleis det skal fiksast, fordi eg må ivertfall sveise det av...

Link to comment
Share on other sites

Guest queenyman

ja, men vil vite litt meir om korleis man skal gjere det og sveise på nytt når eg har fjerna rusten, ska ha brei body kit bak då, og den ska nok dekke uatpå det.

Link to comment
Share on other sites

Guest queenyman

ja, trur det er det eg må gjere, såg ikkje ut til at dte er skrudd. men har du peiling på kva sveiseapparat koster?

Link to comment
Share on other sites

Prisen stiger vel gjerne med styrken, strøm/spenning. Til tynnplatesveising trenger man ikke noe av de grøvere apparat så vil tro du ikke trenger å betale skjorta for et apparat til bil. Biltema selger jo noen rimelige varianter, dog forskjellige meninger om dem. Har ikke prøvd disse selv, men lever i trua på at det er et greit nybegynnerapparat. Mulig noe jeg bare trur :)

Link to comment
Share on other sites

Guest queenyman

jupp, men så var det vist eg skulle bruke apparatet til noko anna då som litt større ting vist eg for eks skulle legge nye kanaler på bilen. holder det med biltema då ska tru? korleis funker varme pistol på sveising?

Link to comment
Share on other sites

Guest queenyman

ja, det blir sikkert til det, men så var det å sveise på ny hjulbue og då må eg skaffe meg sveiseapparat, og så må jo eg sikkert lere meg å sveise, er det vanskeleg?

Link to comment
Share on other sites

Litt lurint å sveise karosseri, platene har lett for å slå seg og man brenner hål på no time. Men med rett klaring og rektig stilt apparat er det ikke noe problem. Trenger ikke noe kraftig apparat til kanalene, fortsatt tynnplate-sveising :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest queenyman

så det du seier er at eg bere kan kappe av det som er rusta fordi breddekitten blir lagt over der? korleis blir brede kitten festa då? må ivertfall ha ny indre hjulbue.

Link to comment
Share on other sites

skrud/limte fast abn0rmal sitt kit vertfall, og det ble ikke så værts igrunn...

bare og kappe vekk rust og dritt ja, sid`n breddinga vill gå over der uansett... og visst du velger og bytte ut indre bue og, så er nokk det og litt bortkasta, for den buen vill ikke gå kant i kant med breddinga uansett.. men ikke kapp før du har breddinga, så du ikke kapper feil...

 

bare kapp vekk rust, grunne/lakke der du kappet, klask på brddinga og fyll buen me bygg skum eller lignende, om du ikke velger og custom rette på en eventuellt ny indre bue?

Link to comment
Share on other sites

Guest queenyman

jupp, men det er ivertfall ein del eg berre må kappe av uansett om bredinga ska på fordi den er heilt ihjelrusta. går nok ei stund før eg bestiller brede kitten til den, så venter med å gjere så mykje der, men ska pusse ned lakken på bilen og då.

Link to comment
Share on other sites

byggskum?? da blir det solid?

 

Om bredding som dekker, så hadde jeg heller kappa bort rusta og banka det litt sammen, eventult kappa til en plate og sveisa det sammen så det blir solid.

 

om det er byggskum d heter eller ikke er jeg ikke sikker på, men var noe sånt abn0rmal ble anbefallt og fylle i buene sine etter at breddinga var montert, og byggskum er jo fine greier, blir hard og holder vann ute..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...