Jump to content

hk på 205 blokk


kikk0

Recommended Posts

hvor mange hk er det trygt å kjøre med på 205 blokk. snakka med jenspeed når eg leverte motoren til han og han sa at 300hk holder ei god stund før den sprekker, har på følelsen av at han ikkje tørr å love noe, så difor sier han et så "lavt" tall. har hørt om folk som har bremse 380hk og kjørt med det på 205 blokk, er dette tilfelle eller er det bare skryt?

 

fint viss noen kunne dele erfaringene sine med meg ang dette..

 

har ein t34 som er kunne tenke meg å tyne heilt ut til 380hk, men får sjå kva som skjer og om blokka er i god stand.

 

alternativet er å få tak i 200blokk med nye stempler. evt kjøpe ny blokk og stempler til ca 20 lapper. da holder den til 500hk, må kjøpe meg større turbo og sikkert forsterke drivverk, så viss eg kunne greidd å kjørt med 380hk på 205 blokk så hadde jo det vert best. kan evt kjøre med justerbart trykk så til vanleg kjører eg lavt trykk og når eg trenger det skrur eg berre opp...

Link to comment
Share on other sites

Tror nok 205 blokka holder til ditt bruk kikko...

Holder fint 400 hk.. men så klart skal det lades 2 kg og kjøres/tynes maks hele tiden holder det nok ikke....

En venn av meg har kjørt ca 500 hk et par 205 blokker. holder ei stund...:). Sprakk etterværdt ved bane kjøring.

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

 

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde hentet en sprukket blokk hos en som skulle hive den - eventuelt kjøpt ei vanlig blokk .

Satt inn nika sil foringer , frest inn under spyling som det er på "blå" escort . og lange studs . da kan du få de HK du har penger til ............. :wub: ;)

http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-motor.AT.html

http://www.racetuners.com/html/julian_godf...eering_spe.html

http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Part...4&offset=10

Edited by bige
Link to comment
Share on other sites

Kjørte 600hk på 205 blokk i fjord, holdt i en sesong med herjing før blokka sprakk helt rundt enern og toeren.

Uborra og korrosjonsfri(innvendig) er ikke dette noe stort problem med 380+++++hk

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Link to comment
Share on other sites

Kjørte 600hk på 205 blokk i fjord, holdt i en sesong med herjing før blokka sprakk helt rundt enern og toeren.

Uborra og korrosjonsfri(innvendig) er ikke dette noe stort problem med 380+++++hk

 

er litt korrosjon innvendig i vasskanaler osv, men ikkje så veldig mykje, får berre vente til jens får tid til å sjå på den i september / oktober og høyre kva han seier. regner med motoren blir riktig mappet ho ringstad me autronic ;)

hadde vert fint å få tynt turboen heilt ut :)

Link to comment
Share on other sites

jeg hadde hentet en sprukket blokk hos en som skulle hive den - eventuelt kjøpt ei vanlig blokk .

Satt inn nika sil foringer , frest inn under spyling som det er på "blå" escort . og lange studs . da kan du få de HK du har penger til ............. :wub: ;)

http://www.suhe-motorsport.de/cosworth-motor.AT.html

http://www.racetuners.com/html/julian_godf...eering_spe.html

http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Part...4&offset=10

 

er nok pengene som alltid er problemet :blink:

får sjå kor mykje det kjem på.

osso er jo drivverket eit spørsmål også med tanke på diffen og girkassen.

kor mykje tåler ein god 7" escort cosworth diff og ein t5 kasse?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...