Jump to content

Tåkelys


Tommelom

Recommended Posts

JO...dem så litt missfarga ut...prøv å ta ut glasset(hvis det lar seg gjøre) og vask det godt med noe kraftig....Sàke eller Rom will do....

Og de reflektorene tipper jeg har sett sine bedre dager...da er vel nye lykter på tur....

Jeg vet ikke hva slags lykter det faktisk ER...men er det sånne lykter som sitter i vingebilen?....så kan jeg jo nevne at jeg har et par til deg.....

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Mye skulle du hatt for de lyktene da?

 

Kablene skulle vel være greie. Hadde de samme på sånne universale tåkelys, og de lyste masse. Misfargen er bare at det liksom skal være xenonlook pærer + dårlig kamera. Får prøve å vaske reflektorene. Men jeg har ikke noe relè imellom.

Edited by Tommelom

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

di lyktene der er IKKE samme som på vingebilen. men som på SEDAN cosworth..

 

reflektorene er nok gamle.

 

ta ut lampene. på baksiden skal det sitte 2-3 gummi ditter. som du kan dra forsiktig ut. så får du løs reflektoren. så kan du vaske glasset. vil anbefale å KUN spyle reflektoren. for gnikking og gnukking. kan få "chromen" inni til å falle av..

 

disse lampene koster vell fra 320 til 500 et sted. fått forsjellig pris på 3 forsjellige ford dele lagre.

Link to comment
Share on other sites

jeg kjøpte nye lamper til RS fangeren min hos ford og dem betalte jeg 700kr for.. Lyser bra av dem hvertfall...

Edited by Ford ragger

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

i DEN fangern. funker dem ræv ja. men i sedan cossie fangern funker dem bedre.

 

anbefaler osram supersilver i di lampene.

 

tommelom. kan sikker hjelpe deg til neste helg vis du vil. fatters bor på minnesund.

 

Minnesund? Har ikke sett bilen din rundt her.. Kjører ofte her? Jeg tror jeg heller lar det være! Fått lyst på cossie fanger... :wub: Får se hva det blir til...

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

Minnesund? Har ikke sett bilen din rundt her.. Kjører ofte her? Jeg tror jeg heller lar det være! Fått lyst på cossie fanger... :wub: Får se hva det blir til...

 

 

er ikke så ofte hos fattern. di gangene jeg er der så hjelper jeg stort sett gubben med bilen sin eller bare innom..

 

like greit at du fikser di lampene. så har du reserve vis di i cossie fangern ryker,.

Link to comment
Share on other sites

Sjekke spenningsfall til lyktene... Oxo kan det værra dårlige pærer

 

Da får jeg sjekke spenningen, for pærene er gode nok.

 

trenger dem å lyse så bra a? tåkelys er jo for det meste bare for å se bra ut :D hehe...pleier ikke å være så mye til hjelp, selv i tåke..

 

Hehe... Sant det, men de lyser så dårlig at de nesten ikke syns.. :wacko:

 

er ikke så ofte hos fattern. di gangene jeg er der så hjelper jeg stort sett gubben med bilen sin eller bare innom..

 

like greit at du fikser di lampene. så har du reserve vis di i cossie fangern ryker,.

 

Ja, får se... Er opptatt med å hjelpe en kamerat å bygge vingebil! :wub:

[-] 98 BMW 520 IA

[x] 90 Sierra 2.0 DOHC <--- Prosjekt

[x] 85 Nissan Micra 1.0

Link to comment
Share on other sites

er et godt tips å vaske men vær forsiktig med å vaske reflektoren, er veldig lett for at det flasser, snakker av erfaring :(

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

Hva vasket du med?

 

Vasket glassene med jif og tørket av. Brukte jif på reflektorene også, men skylte forsiktig av etterpå.

 

edit, skriveleif

Edited by cthansen

00 Golf Highline 1,6 (bruksbil)

87 Scorpio V6 (evighetsprosjekt???)

88 Scorpio 2,4i bruksbil

Link to comment
Share on other sites

Guest Sierraxr4x4

kromlakk er det største tullet som har vore laga noen gang, eg fant noendrit gammal krom rens når eg rydda i løa en dag, den funka som ****, bare å gnikke i vei,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...