Jump to content

Dårlig med liv her!!!!!


Lanzin

Recommended Posts

Guest Sløv

joda eg har granada...:D:D:D

 

Har en 1984 2.0L jubileum, men motorn skar seg så jeg holder på å sette inn en 2.3L no...

 

fikk den gratis av naboen så den var seff det beste og billigst valget...:D:D

Link to comment
Share on other sites

Er ikke akkurat så veldig "spenstig" den motoren der.. min er i hvertfall ganske dau,skulle ikke tro den har "hele" 114HK

 

0-100 på 13 sek med manuell,blir ikke noe unger av dette!!

 

Har hørt at man har litt å hente på å sette på 2,8 forgasser,skal gå litt bedre da.

 

Du skulle satt inn en 2,8 med forgasser når du først tar ut motoren,passer rett inn uten ledningskaos. kassa fra 2,0 passer vel ikke på 2,3 så den må du vel også bytte ut..

Link to comment
Share on other sites

med 2.8 gjør du 0 til 100 på 11,5 sec vil ikke si det er den største forsjellen.. men velger du en 2,8i motor kommer du helt ned i 10.5sec.. samme som en Sierra 2.0i S <_<

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

De er ikke så ille da, 2,9i scorpioen med automat brukte 0,8 på langkjøring med cruise og automat,1,3-1,4 på aggressiv småkjøring.

 

Granada 2,3 manuell 5 trinns bruker 0,9 på småkjøring,og 0,7-0,8 på langkj.

 

har kjørekomp på begge og har målt antall liter så det stemmer.

 

men jeg hadde en sierra IS som brukte 1,4 l pr mil selv om den sto stille i gården.. den var tørst den!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Sløv

trodde at 2.3L drakk mer på milen...:o menne ville det vært forskjell hvis eg satte i en Sierra 2.0i S f.eks...?

 

 

noen "billige" ideer..? ny motor må eg ha uansett...:P

noen som har peiling på turbodiesel motor som passer i granadaen uten mye ombygging...?(tenker økonomisk her)

Link to comment
Share on other sites

De er ikke så ille da, 2,9i scorpioen med automat brukte 0,8 på langkjøring med cruise og automat,1,3-1,4 på aggressiv småkjøring.

 

Granada 2,3 manuell 5 trinns bruker 0,9 på småkjøring,og 0,7-0,8 på langkj.

 

har kjørekomp på begge og har målt antall liter så det stemmer.

 

men jeg hadde en sierra IS som brukte 1,4 l pr mil selv om den sto stille i gården.. den var tørst den!!

24v'n min brukte 2,8 liter på mila på bykjøring med totalt utslitt converter... Slå den du! :)

 

Men den var nede på 0,7 fra svenskegrensa til lillehammer med cruise'n på. Og det må'n kunne si ikke var så verst.. Da funka forresten convertern.. ;)

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Kjørte tur-retur tusenfryd i går med gjennomsnittsfart på 85km,da brukte den 0,75 på mila,og det synes jeg er imponerende for en 20 år gammel forgasser motor som har gått 230 000

 

Har også en 91 passat som bruker en liter nesten uansett hva jeg gjør,litt forskjell det..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Granadamaster 2,8ighia
med 2.8 gjør du 0 til 100 på 11,5 sec vil ikke si det er den største forsjellen.. men velger du en 2,8i motor kommer du helt ned i 10.5sec.. samme som en Sierra 2.0i S <_<

<_<

Til din opplysning skal en granada med 2,8i manuellt gå 0-100 på hendholdsvis 8,9sek mk2 serie 1 og mk2 9,3sek serie 2 med 2,8i utveksling, min bil har 2,3 utveksling(3,64) med 2,8i motor, 5-trinns kassa med stabstag bak 0-100 på ca mellom 8-9sek.

2,8 utvekslinga skal være 3,45.

Link to comment
Share on other sites

Guest Granadamaster 2,8ighia
med 2.8 gjør du 0 til 100 på 11,5 sec vil ikke si det er den største forsjellen.. men velger du en 2,8i motor kommer du helt ned i 10.5sec.. samme som en Sierra 2.0i S <_<

<_<

Til din opplysning skal en granada med 2,8i manuellt gå 0-100 på hendholdsvis 8,9sek mk2 serie 1 og mk2 9,3sek serie 2 med 2,8i utveksling, min bil har 2,3 utveksling(3,64) med 2,8i motor, 5-trinns kassa med stabstag bak 0-100 på ca mellom 8-9sek.

2,8 utvekslinga skal være 3,45.

enda et bilde av 2,8is granada 150hk

Link to comment
Share on other sites

Guest Granadamaster 2,8ighia

2,8 forgasser er 99kw altså 135hk men har fullt dreiemoment på 216nm allerede ved 3200 omdreininger derfor trekker den nesten like godt som 2,8i som ikke har fullt dreiemoment før 4200 omdreininger.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...