Jump to content

Escort Rst S2 problem


Guest Scuderia Kovacs

Recommended Posts

Guest Scuderia Kovacs

Er det noen her som vet om noen som har skikkelig peiling og innsikt på RST?Har hatt bilen ett år,men får den ikke til å gå.Har ikke lyst til å selge den.Trur det er en grom bil hvis den går..

 

Mvh.

 

E.Kovacs

Edited by Scuderia Kovacs
Link to comment
Share on other sites

Peiling og innsikt hjelper lite når du ikke forteller noe om hva som er problemet. Hvis den ikke starter så kan det være _mange_ forskjellige grunner til at den ikke vil gå :) Start med å fortelle hva du har prøvd av forskjellige løsninger og effekten av de. Hvordan er status på motor ellers? Har du gnist, komp, bensin fram til dysene etc.

 

Skriv litt om det så blir det så veldig mye enklere å hjelpe til :)

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

Guest Scuderia Kovacs
Peiling og innsikt hjelper lite når du ikke forteller noe om hva som er problemet. Hvis den ikke starter så kan det være _mange_ forskjellige grunner til at den ikke vil gå :) Start med å fortelle hva du har prøvd av forskjellige løsninger og effekten av de. Hvordan er status på motor ellers? Har du gnist, komp, bensin fram til dysene etc.

 

Skriv litt om det så blir det så veldig mye enklere å hjelpe til :)

 

Det er en laaaang historie..Når jeg kjøpte bilen gikk den bra,i en time.Jeg prøvde det meste selv,og satte bilen på et ford verksted,og de skjønnte ingen ting og ga opp.jeg har hatt et 3år langt prosjekt med en Alfa Romeo,så jeg har ikke hatt tid til escorten.

 

Forrige gang jeg sjekket hadde jeg både gnist og bensin.Og bilen startet,men døde fort.

 

Dette skal jeg sjekke igjen,for å være helt sikker.Så skal jeg ta ut dysene å se om de står og drypper,i tilleg skal jeg gå gjennom alt av slanger for å utelukke at motoren kan få falsk luft.

jeg har komp på alle fire,så den saken er grei.

 

Jeg har vurdert å levere bilen til VS Motor,men det kan bli dyrt,og Vidar er VELDIG opptatt om dagen.

 

Mvh.

 

E.Kovacs

Link to comment
Share on other sites

etter som at du har gnist så vill jeg tippe at det er bensin pumpa/rele ditt som fucker med deg, at rele ikke får pompa til og gå etter at motoren har tent. prøv og tyv koble pompa så den går konstant..

 

visst ikke så er fordeleren et kjent problem

Link to comment
Share on other sites

Prøvd å bytte coil da? Min sierra viste gnist ved "gnist-test" men tente ikke. Gnisten var for svak, så bytta coil og den starta med en gang.

[-] Ford Escort RS Turbo S2 - Prosjektbil - 1.6 CVH EFi, Koni, Cobra, Piper 285T2, Deflex, AP Racing, Megasquirt II v3.0, 2,5" Mongoose, Radtec Intercooler, Escos dyser, Cossiebremser, T3 .48 eksos, 7,4:1 cr, Mintex, Lockheed, Toad CarAlarm, AutoGauge, HKS, Innovate Motorsports, SFS Silicone hoses, OMP, 9mm core plug wire

[-] Ford Sierra 2.0iS - Bruksbil - kent cam FR34

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Scuderia Kovacs

Hei.

 

Fikk et nytt batteri i bilen nå,og prøvde å starte den.Den gikk litt,men så døde den.Om og om igjen.

Lurer på om den kanskje putrer litt på et lite bensintrykk som blir bygd opp av pumpa før man drar igang med starteren.

 

Når jeg prøver å gi gass,så dør den med en gang.

 

Har bytta bensinpumpe på den,kanskje fått feil pumpe?

 

Noen gode ideer?

 

Mvh.

 

E.Kovacs

Link to comment
Share on other sites

Guest Scuderia Kovacs
Hvor kjøpte du denna? ikke tilfeldigvis av en som heter knut?

 

Nei,kjøpte den av en som heter Kim.En skikkelig tusseladd.Han var like bilkyndig som et Kneippbrød.

 

Men jeg liker bilen godt,fordi den er kul,og fordi at bilen ellers er i god stand.Pent karosseri etc,+ litt skikkelige bremser og eksos som jeg selv har ordnet.

 

Mvh.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Guest Scuderia Kovacs
Sorry, da blanda jeg den med en annen som ble solgt med lignende symptoner :)

 

Er vant til Autronic og Alfa Romeo V6 12V.Dette mekaniske innspruttullet skulle aldri funnet sted på Escorter etter 1982..

 

Mvh.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Guest Scuderia Kovacs
hehe. det er jo helt nydelig da :D neida, det er litt teit av ford å vente fram til 90 tallet før di putta efi på escort.

 

Alfa Romeo hadde elektronisk innsprut på sine GTV6'er i 1980.

 

Er skikkelig slit å få dette KE greiene til å svive igjen.

 

Mvh.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Guest Scuderia Kovacs
Jeg har gitt opp KE-Jet nå, aldri mer!! Når det først har bynna å kødde, virker det som det ikke er noen vei tilbake.. <_<

 

Har du noen gode forslag på andre løsninger enn KE som ikke koster skjorta?

 

Mvh.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Guest Scuderia Kovacs
Nei, men jeg har noen som koster skjorta :P Autronic :wub: det skal jeg gå for :)

 

Det er en god ide.Har selv mye erfaring med Autronic,og det er en meget bra system.

Lykke til.

 

Mvh.

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...