Jump to content

vilket senkesett til '86 mod?


Guest ehrnst

Recommended Posts

Guest ehrnst

vilket senkesett vil dere anbefalle, tenkte på å senke rundt 40, vil det da holde en god stund med bare fjører eller ville det blitt best med dempere og fjører?

 

på forhond takk B)

Link to comment
Share on other sites

mr6b: Hadde jeg vært deg ville jeg også byttet demperne. Demperne får vannvittig merbelastning når du bytter til 40mm senkefjærer og de vil ikke holde tritt i lengden...

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Guest ehrnst

ja, jeg veit demperene ikke vil holde i lengden, men er det noen vits? tror ikke bilen vil være i hus lenge. delebil er også på plass. så spørsmålet er om det er borkasta penger å legge 5k+ i koni dempere (ja, vi kjører gule! skal det værra, så fåre værra :P ) når bilen er fra 86 og har en takst, sånn som den er nå på 15k, og etter litt har kjøring så kanskje vi får kastan etter en for 8 :)

Link to comment
Share on other sites

Guest zibbit

Jeg kjører med mekonomen 40mm sekeFJÆRER. funker som ****. er ikke vits i å legge i mer penger hvis du ikke har noe prosjekt på bilen!!!

 

demperne mine bak er slitne men funker fint som **** fordet..

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

zibbt: kommet over store "hopp" me den bilen da?..vet du at når demparane dine blir slitne så har den lett for å "hoppe" litt når den feks kommer på en stein eller lignende?..kan være farlig det..

bare en tanke :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Guest ehrnst
zibbt: kommet over store "hopp" me den bilen da?..vet du at når demparane dine blir slitne så har den lett for å "hoppe" litt når den feks kommer på en stein eller lignende?..kan være farlig det..

bare en tanke :rolleyes:

hihi :P veit det er lurt og bytte begge deler:) men om det er økonomisk riktig, det veit jeg ikke :) starter med fjører så får vi se hvordan det går :)

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

det ER økonomisk riktig om du har tenkt å kjøre litt gris på veiane..tryggest er det vel..jau..

du bestemmer selvfølgelig selv:D

Link to comment
Share on other sites

Guest ehrnst

jepp da blei den senka med de dyreste fjørene som var å oppdrive hos mekonomen, 2k faktisk :unsure: disse skulle da også være stivere enn vanlige senkefjører da <_< jaja ikke veit jeg. under arbeidet fant vi hvertfall ut at bak demperene må byttes uansett, så da blir det nok ordentlige dempere snart B)

 

bilder:

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

8.jpg

 

7.jpg

 

2.jpg

 

1.jpg

 

synes faktisk 35mm senk blei helt hundre ikke for harry, men helt klean. mer ods kommer :)

 

ehrnst

Link to comment
Share on other sites

Guest 2.0Fordsierra

min står ikke så langt nede bake da ;)

er ikke heilt utjevna på en måte:p bakenden stikker litt opp:p

men så når jeg har tre baki da blir den jevna ut :P

 

nei uansett..såg fint ut dette :D

Link to comment
Share on other sites

å kjøre med senke sett uten sikkelige dempere er bare hompetet og ekkelt.. så må du sifte demper ganske ofte... kjøp noen gode gass dempere.. trenger ikke å være KONI

 

gode dempere trenger ikke å være dyrt

Ford Sierra 3 dørs 86mod Cosworth (Prosjekt)

Ford Taunus 17m Super 65mod (Reservetralle)

 

BMW m3 coupe e36 (Sladdekasse)

BMW 523i e39 (Brukstralle)

Link to comment
Share on other sites

Guest ehrnst

er fullt klar over det, måtte bytte noen dempere uansett, så da tar vi nok alle :)

 

det er mange billige dempere ute å går, vilken modell kjører du, vilken prisklasse?

Link to comment
Share on other sites

Guest sierra 2l
hehe, de gamle fjærene så ganske slitne ut..

hehe... ja det er bilen min! fjærene var nok bare og kaste.. det har jeg funnet ut at jeg må gjøre med demperene også :P

Link to comment
Share on other sites

Guest Slick

Jeg funderer på å kjøpe H&R 45mm senkesett ifra powerzone.no for kr 2300.. er det verdt det egentlig? Eller kan bilen bli for lav?

Og kan jeg også få prisantydninger andre steder?

 

Har en 1987 Sierra 2.0L 3 dørs

Link to comment
Share on other sites

Guest Troya

du er heldig om du får varene i det hele tatt om du handler på powerzone.. denne sierra'n er senka 65mm

Link to comment
Share on other sites

Guest Slick

Hmm.. Kanskje 45 passer godt da.. Tror ikke at det er no problem å få delene ifra powerzone.. De holder til i rakkestad.. Og jeg bor i mysen, under 30 min å kjøre, pick-it-up baby ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Troya

ja, da går det nok bra, men å få i post oppkrav er umulig.. du får ikke senke sett som senker meir enn 40mm med papirer til sierra'n, og mange dempere gjelder ikke garantien på om du senker meir enn 40mm

Link to comment
Share on other sites

Guest Slick

Kjipern.. Hvor kan man få billige fjører da a? Som holder litt.. 40mm..

På Powerzone er det dyrere for 40 enn 45 skjø..

 

(tenkt til å gjøre noe lovlig for en gangs skyld..)

Link to comment
Share on other sites

Guest Troya

jeg ville ringt og hørt med rodin si du er ute etter å få tak i papirer på fjærer som senker 65 mm. da gir de deg tilbud på godkjent 40mm senking. er flere og flere som er ute etter og få det godkjent, men som har senka for mye.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...