Guest cosworth24v Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 hei har skaffa meg en 92 sierra cos 4x4 så lurte på hva man må gjøre for å få ca 300 hknoen som har et oppsett som funker bra? bilen er helt orginal me grønn topp å blåe dyser.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 grønne duyser t35 turbo jens chip og 3 bar map aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 da må du ha grønn dyser 330 chip , 3 tom eksos , luft filter , 3 bar mapp og en 31 aktuator. også må du stille opp besintrykk til ca 3,5 og turbotrykk til 1,5 bar tror det skulle være det meste du trenger for å få 300 + Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cosworth24v Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 ok men må jeg mappe den om eller? får bor i finnmark å her e d ikke så mange så gjør sånne ting..noen som vet hva di delan koster? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 sjekk med mark 1 på forumet han skal selge et grønn dyse oppsett .. etter man har trimmet bilen sin er det alltid kjekt å måle den med bedbåndslamda for å se at fuelr riktig , slik at man ikke smelter motoren sin Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 asil_1986: du må ikke stille bensintrykket. og forresten så er det std med 3.5bar med tenningen på. cosworth24: skal du kjøre fra alle andre?? da må du sette deg inn i hvordan ting funker for så å "designe" ditt eget oppsett og livemappe det, men hvis du bare skal gå likt til "alle" andre steg3 cosworther så er oppskriften over. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asil Racing Posted September 17, 2006 Share Posted September 17, 2006 asil_1986: du må ikke stille bensintrykket. og forresten så er det std med 3.5bar med tenningen på. når jeg mappet bilen min var denne regulatoren plombert , og viste ikke mer enn 3 bar ???hvordan har det seg da . Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 jeg anbefaler å gå for et godt steg 1. chip, med k&n og 31-actuator, rimeligere og fungerer bedre med tanke på gate bruk (bensinforbruk og respons i motoren) På en 4x4 ville jeg også fjernet katalysatoren om du ikke har 3" eksos, (dette vil jeg heller ikke anbefale på denne effekten da det blir mye lyd/reonans inne i cupen om du skal bruke bilen til vanlig. Jeg har bremset 250-260 hk på hjula med dette oppsettet på 4x4 og 2wd, chipen styrer 1,4 bars trykk i mellomregisteret og legger den ned til 1,2 bar på høyere turtall, funker knallbra og går billigere/lettere en orginal. Mvh. Kjetil 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 3bar er nok med vakum, og 3.5 er om man blokkerer vakumslangen til regulatoren. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 asil_1986: nå når jeg satte måler på min viser den 3.5 bar med tenning på og 2.8 bar på tomgang. denne er blombert også. jeg monterte måler for å se at jeg ikke mister trykket når jeg kommer opp på turtall. kh_turbo: har selv steg 1 som funker ganske greit. peaker 1.8 og faller ned på 1.3 på 6000rpm. har ingen måling på effekten, men g-tech sier 210-230hk ut på hjulene. noe mer er HELT umulig da dysene er orginale og dermed ikke klarer mer enn rundt 250-260hk. på eksosen har jeg bygget 3" downpipe som går innpå det orginale eksosanlegget bak hvor det splittes til 2 rør. resultatet var en blanding mellom org og 3" på respons og når en kommer til støy så fikk jeg 84db på 3500rpm på ford-treffet og det er fint å kjøre på tur med. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Ikke problem med 250-260 på hjula, veit det er masse fancy formler for å regne ut hvor mange ccm dyser man trenger for en "hvis" effekt, men teori er ikke alltid det samme som praksis, har bremse papirer på 296 hk i vingebil(gule dyser(orginale)) magrer litt (høye 13 lambda på 6500 omdr) men kjører skjelden på dette turtallet over lengre perioder på vei. lader 1,4 og legger seg ned til 1,2 på høyere turtall.Dette chipet med k&n i boks og 31 act. er tilsalgs.Bremset hos Per Gulbrandsen Auto Consult. 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 19, 2006 Share Posted September 19, 2006 kh turbo: hvor mye mener du at bosch 803 dysene (grønne) klarer i hk da? siden de orginale er omtrent like gode som andre klarer å få ut av de grønne. regner med disse papirene din kan legges ut og at de er bremset på 95 eller 98 oktan. racefuel gir en del ekstra, spesielt dersom du mapper på nytt Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 (edited) bremsa på 98 oct ja.... (95 oct. på en "trimma" cossi?!?) har ikke fått ut stort mer en ca 360 hk med grønndyser, ikke bensinmengde som har vært problem, men å få tak i gode grønndyse chip...Har gått over til å bruke 599 ccm dyser på alt annet en steg 1, funker som en drøm med rett chip. Skal prøve å få tatt med en kundebil på bremsinga til fmcn den 30. som går på 599, uten veldig mange andre mods... 4x4 spennende å se hva den klarer å prestere. håper på 330+ kanskje min egen vingebil oxo, om jeg får kontroll på den... er helt umulig, bare tull... uff har havarert en turbo gt 35 bb til 20 lapper, og den har ikke effekt før 4500 omdr. men da går den greit... kjører 1,4 bar men bør vel opp i 1,7-1,8 før jeg reiser i rulla... har bestilt HKS evc 5, så jeg håper jeg får den før den 30. skal oxo legge opp 9 mm bensin slange fra filter og frem... motor skal være god for 600hk men har ikke hatt tid til å montere datasprut så jeg kjører orginalt innsprut/tenning. med 420 chip. Edited September 20, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 får ikke fatt i gode nok chip til grønndyser? hørt om å lage?? jeg skal hvertfall få laget og optimalisert når jeg kommer så langt. har litt andre ting i heimen som ordnes først Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 (edited) Ja selvfølgelig blir de mappa av folk som har mye mer peil en meg,. men jeg har tilgode å finne et til grønndyser som fungerer optimalt jeg holder meg til datasprut om jeg skal mappe noe, der har jeg vel fått fart i et par av cossier som går på gatebil osv, men live mapper ikke orginalinnsprutet/tenningen, synes det blir tunvint iforhold til moderene datasprut med milevis bedre software og kapasitet, det har faktisk sjedd litt på den fronten de siste 20 år..... Edited September 20, 2006 by kh turbo 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 20, 2006 Share Posted September 20, 2006 Kh turbo, du tar med deg bredbåndslamdaen du da og kommer og mapper opp min??;)Får du prøvd og leke med pectel og... hehe -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Ja... kan jo se på det en dag det passer sånn... har kjørt på toppras på transporteren min, så den står oppe hos kjell-arne, så må prøve å få fiksa opp den denne helga, men neste helg kunne vi jo prøvd... Den starter og går? 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 hva med mitt oppsett da ?? ble sagt på passionford att det skal kunne gi opp til 340 hk T34 ar.48803 ( grønne )-31 acurator3 bar map330 chipgrp-A topp pakningk\n filter1,3 bars trykk skal på med en RS 500 IC i løpet av vinteren. dette gir en kjørbar bil på gata , med nesten ikke noe 'lag' 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 med RS500 IC så er det nok mulig å oppnå, men tviler sterk på at du klarer det på 1.3bar ladetrykk. de fleste andre som har det oppsettet kjører 1.6-1.8 bar for å oppnå de effektene. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 ja er klar over det , men kjøer på 1,3 bar nå pga att jeg ikke har RS500 enda. 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 21, 2006 Share Posted September 21, 2006 Ja... kan jo se på det en dag det passer sånn... har kjørt på toppras på transporteren min, så den står oppe hos kjell-arne, så må prøve å få fiksa opp den denne helga, men neste helg kunne vi jo prøvd... Den starter og går? Starter og går ja. har fått tak i en map som jeg har. har og en base map. men tør ikke bruke bilen før jeg vet det er i 100%orden..... Har bare hatt en liten forsiktig tur etter veien. Når skal du til kjellis da? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
kh turbo Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 blir nok ikke før til uka, kammen til transporteren var i rest... 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted September 22, 2006 Share Posted September 22, 2006 blir nok ikke før til uka, kammen til transporteren var i rest... hmm.... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now