Jump to content

funker dette på Mondeo?


L.P.

Recommended Posts

Du får en bil som bruker mer bensin :)

 

Hvis du tester bilen din på en kald høst morgen, så merker du at den drar bedre. dette for at luften ER kaldere og bilen får bensin.

 

Skal en bil gå bedre, må mer bensin og mer luft strømme gjennom toppen

Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jaja
Sierra med scorpio cosworth motor 90 mod

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Waterwolf

70 kr for en såkalt "chip" som er en motstand til noen få øre :blink:. Vet man bare hvor stor den motstanden skal være så sparer man en god del på det ^_^

Edited by Waterwolf
Link to comment
Share on other sites

Har ein Mondeo 97 og fant ut at eg måtte teste detta her.. å det funker overaskende bra! kjappere opp på turtal, bedre bundrag :D

bensin forbruket er ca som før.. GO 4 IT :ph34r:

Hvordan kobler man den til da? Nesten utrulig at en liten motstand skal kunne gi bedre bunndrag :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

funker det her på mondeo mk1? (95mod)

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=27...&Catg=32610

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=27...&Catg=26540

 

noen som har prøvd? noen forskjell?

håper på svar=)

 

Mvh!

 

bare lureri, kun ein fin måte å få solgt resistorer (motstander) til fleire 100% meir enn dei egentli koste. funke kanskje på nåken bila men om du absolutt skal ha så finn verdien på den å få nåken som går på gk/vk1 elektro til å låna med seg eit par heim... :P

speed freak - going nowhere, real fast

Link to comment
Share on other sites

Eg var veldig skeptisk til detta tullet sjøl eg.., men sida eg har hatt bilen i 5 år så merker eg jo om det er forskjell heller ikkje :blink:

syns det funker greit eg vertfall..

 

for all del, funker sikkert på nåken biler men virkningen det måtte ha kommer nok an på utgangspunktet ein monterer "chipen" på og. :)

speed freak - going nowhere, real fast

Link to comment
Share on other sites

Morsom test:

 

Fjern motstand uten at eier vet noe, og se om man merker forskjell.

 

Test med flere personer, med og uten den koblet inn, og se om de merker forskjell

 

ja, trur det er mykje placebo effekt av den "chipen". koste 20 kr for 40 stk på elfa eller nåke... :P

speed freak - going nowhere, real fast

Link to comment
Share on other sites

Herregud for noen typer..

Eg er å har bestandig vært like skeptisk på sånn billig trimmvas som alle dere andre.. einaste forskjellen er at eg har satsa nesten 100kr for å finne ut av dette sjøl! men for å si det på ein annen måte da.. Hvis eg har kjørt samme strekningen 130000km (Rauland-Notodden) så veit eg jo for svarte hvor eg har mått gire ned osv for å holde "fartsgrensa" før!?? bilen er stærkere!

Eg hadde jo ikkje nedverdiga meg sjøl å skrive om no sånt jalla greier hvis det bare var vas! spørsmålet var om dette funker på Mondeo.. for meg så er forskjellen så stor at eg hadde merka om noen hadde tatt den ut med ein gang! gjør som dere vil..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Guest ST200evil

det er nok greit at du merker litt på denne.. men den må da ta effekten fra ett sted? hvordan er f.eks bilen på høyere turtal? leaner denne ut på bensina der eller er blandingen like fet? viss denne leaner ut ville jeg ALDRI ha montert no sånnt.. en motor som går for mager på turtalet vil snart smelle (rase) og skal du lure en mondeo til å tro det er kaldt ute så dra av kontakten på tempsensoren.. jeg er såpass glad i bilen at jeg aldri ville montert no sånnt.. klart, vært morsomt å prøvd på en bil.. men aldri en bil jeg skal bruke hver dag hele vinteren igjenom... og forhåpentligvis til sommeren når det er dårlig vær..

Link to comment
Share on other sites

Bilen min har gått 190000km snart! så om motoren går på den så fær eg finne ein ny på høggar`n! den hadde gått 58000km når eg kjøpte den, å eg e andre eigaren på den..

Gud veit hvor den hentar effekten.. kan hende det har no med at det er effekt anlegg på den..

har ikkje power filter på den eingong, detta er bruksbilen så eg gidder ikkje bruke så mye pengar på den lenger! vingebilen eter opp mesteparten på kontoen min.. hver einaste måned :(

eg kommer te å sette kontakten tilbake i vinter, gidder ikkje satse på at den kompanserer rektig blanding te dem store temp svingningane i detta landet!

har hørt nøye etter tenningsbank å eg har ikkje hørt no.

største forskjellen er at det skjer no med ein gong eg trøkker på gassen, å det er mere ork på mellom registret.

før så kjentes det ut som den holdt igjen litt opp mot rødmerkinga, å det gjør den ikkje me denne motstand saken montert.

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...