Jump to content

Lakke oppo tectyl


Recommended Posts

Guest Waterwolf
topic sier det meste hva må gjøres før jeg kan lakke oppo tectyl ??

fjerne tektylen. mener at det ikke går så bra å lakke oppa tektylen fordi den er myk og er en slags oljefilm som slites vekk etter noen år. dermed vil du ikke ha godt nok grunnlag for at lakken skal holde seg fast i.

:blush:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

vis du har tilgang på steamer så er det bare å ha på avfetting la det virke, så er det bare å gå på med steameren, (må vere ganske varmt vann husker ikkje kor mye men det blir i vertfall rent etter på.) eller vis det er bare litt du skal ha vekk så er det bare å ta lynol eller noe lignende å vaske det vekk med, men det gidder du selfølgeli ikkje vis det er snakk om ein heil bil under :wacko: så da er det bio avfetting og steamersom er løsningen ;)

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Guest abn0rmal

ikke sandpapir, men en klut som man matter ned overflaten med, istedet for sandpapir. Brukes ofte på plastoverfalter tror jeg?

Link to comment
Share on other sites

kor man får kjøpt sånn body- spray?

 

eg skal prøve og finne ut til deg imorra kor man får kjøpt sånn matte klut, visst det er det samme som eg meiner, er dei klutene du wingdude meiner firkanta og brune og middels harde? for der eg jobber så ligger det fullt av sånne der og den pusser vekk ganske grov rust men lager en del riper men ikkje dype riper, skal ta et bilde av dei i morra og legge ut for deg cossiman, så kan eg sikkert skaffe noen stk til deg

Link to comment
Share on other sites

Går som sagt tidligere helt fint å lakke oppå tektyl..

 

Men viss du skal få vekk tektyl må du bruke Exxsol D60.

Får kjøpt det i 5l dunker på f.eks. Esso.

Dette tar tektylen med en gang, bruker det på jobben viss jeg skal klargjøre nye biler som har vært til tektylering.

Viss du ikke får det vekk med Exxsol kan du prøve Acrysol, dette kommer på spraybokser.. Men koster 300kr pr. boks :unsure:

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Dette er slike jeg mener 3M - fåes kjøpt hos blant annet Bilxtra.

Takker så følgene fremgangsmåte blir da

1.Matte ned med klut

2.Grunne

3.legge et par tre strøk med lakk

 

Eller ???

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

All body masse er svart, men mener wurth hadde noe silikon lingnene for en tid tilbake du kan jo evt høre med dem, wurth har vi også rabatt avtale med :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

body får du i svart og kvit kansje flere. vis du prøver å vaske på det med lynol eller lignende så ser du om det løsner vis det gjør det da er det ikkje overlakkbart da det er mer som ein oljefilm. body blir hard er egentli ein form for hard gummifilm. boddy kan overlakeres uten nedmatting vis du nettop har hatt den på(står som regel på boksen kor lenge du må vente før lakk) men vis det er body som har vert på ei stund må den mattes ned for att det skal feste seg.

 

gjennomsiktig tectyl får du ikkje, men får voks men den er til hulrom som inni skjermer og dører vanger og lignende.

Edited by twin turbo

trehjulsykel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...