Jump to content

Stabstag noen så vett

Recommended Posts

Guest SAmundsen
Posted
Det passer nok i forhold til motoren, men du må borre hull i støtdempertårnene.

Har OMP stag på bilen min, der fulgte det med kraftige selvborrende skruer. Mye lettere enn å borre hull for så å feste med bolt + mutter på undersiden...

Og staget der skal passe det, fronten er jo som sagt lik på sedan, kombi, stasjonsvogn...

Guest ford kalle
Posted

kjempe då kjøpe eg da :) :)

Guest ST200evil
Posted
Har OMP stag på bilen min, der fulgte det med kraftige selvborrende skruer. Mye lettere enn å borre hull for så å feste med bolt + mutter på undersiden...

Og staget der skal passe det, fronten er jo som sagt lik på sedan, kombi, stasjonsvogn...

ville ikke brukt di selvborrende som følger med.. ved stor belastning vil disse bli revet opp.. borr hull og sett inn 8mm skruer med gode skiver og nylock muttere ;)

Guest SAmundsen
Posted
ville ikke brukt di selvborrende som følger med.. ved stor belastning vil disse bli revet opp.. borr hull og sett inn 8mm skruer med gode skiver og nylock muttere ;)

har da brukt bilen min ganske så hardt i svinger etc, og de sitter like fint på plass de. så jeg kan ikke se noe problem med å bruke de selvborrende skruene som følger med, er jo ganske kraftige skruer.

har hatt stabstaget (fjærbeinstaget) i 3 år eller noe nå...

Guest ST200evil
Posted

nede fremme er det stag orginalt. på min (cosworth) rev jeg i allefal i filler fjerbenstoppene pga disse skruene ....

Guest SAmundsen
Posted
nede fremme er det stag orginalt. på min (cosworth) rev jeg i allefal i filler fjerbenstoppene pga disse skruene ....

er jo litt mer krefter i sving på en cossie enn på en orginal 2l mondeo da...