Guest dykker Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 Ska bytte termostat på V6'eren (1985). Noen som vet hvor pakningene skal monteres? Skal gummipakningen mellom motorblokka og termostaten, og papirpakningen ligge inntil termostathuset? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 gummien ska inni huset sammen med termostaten, papirpakningen mellom huset og motoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dykker Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 gummien ska inni huset sammen med termostaten, papirpakningen mellom huset og motoren Hmmm, gummien skal altså mellom motorblokka og termostaten, så papirpakning mellom huset og motoren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 nei nei nei... gummien skal sitte INNI termostat huset, først gummi ring inn i termohuset, så termostaten inni, så klippses termostaten fast i huset, så papirpakning mellom huset og motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted October 9, 2006 Share Posted October 9, 2006 Det er vel strengt tatt ingen klips til å feste termostaten med på en V6.Mener å huske at du først setter gummiringen inn i sporet i registerdekselet, så holder du termostaten på plass mens du setter på huset. Mellom huset og registerdekselet skal naturligvis pakningen ligge.Du må være forsiktig når du strammer skruene, for de går inn i lokket på baksiden av termostaten, og det er i aluminium, så de gjengene tåler ikke allverden. Pakningen der bak har også en tendens til å begynne å lekke etter termostatskifte. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dykker Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Ifølge Ford så skulle først termostaten inn mot blokka, så gummipakningen. Hvis man monterte gummipakningen først så termostaten som er feil rekkefølge, kunne i verste fall termostathuset sprekke da det ble stående i spenn sa de. Ford-folka sa at det var lurt å lime papirpakningene med hurtiglim til både front og bakdeksel før montering og så sette disse inn med pakningsmasse. Jeg gjorde dette og kjølesystemet er tett. Tar jeg av lokket til ekspansjonstanken etter at bilen har stått noen dager er det fortsatt trykk (vet at termostaten da har lukket) og det tyder på tett kjølesystem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now