spN Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Hei Jeg har en Sierra sedan 2.0 med forgasser-motor.Lurte da på om det er noen her som har noe spesielt peiling på en lur/effektiv måte å rengjøre eller rense forgasseren på?
cossiemk1 Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Skru den av og ta den frahverandre, så kan du feks bruke diesel til å rengjøre med...
spN Posted October 10, 2006 Author Posted October 10, 2006 Ja var det jeg tenkte jeg skulle, men måtte høre om det var noe mer sånn man måtte passe på eller være nøye med etc.. Men når jeg nå har denne tråden oppe, er det noen som vet hva den forgasseren heter? Det er som sagt en '88 Sierra Sedan 2.0CL. Takker for svar
Lasse... Posted October 10, 2006 Posted October 10, 2006 Er vell en Weber gasser! Veit ikke noe mer detaljert..
spN Posted October 10, 2006 Author Posted October 10, 2006 (edited) Er vell en Weber gasser! Veit ikke noe mer detaljert.. Jaja, det vet jeg, men tenkte litt mer detaljert ja.. Jeg mener det skal være en 32/36 forgasser, men er det dgav, dgas eller dft forgasser? Er litt kjekt å vite hvis man skal bestille diverse deler til den.. Edited October 10, 2006 by spN
cossiemk1 Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 (edited) Forgasseren på sierra, har ofte en tendens til å kødde, og har det først begynt, så må du nesten regne med problemer i en lang stund... Det beste er å bytte til god gammel webwr fra taunus/granada, med tilhørende innsug, da går den bedre, og er lettere å ha med å gjøre Hvis forgasseren du har nå fungerer fint, så IKKE gjør noe med den. Edited October 11, 2006 by cossiemk1
CRG-Ken Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 Jaja, det vet jeg, men tenkte litt mer detaljert ja.. Jeg mener det skal være en 32/36 forgasser, men er det dgav, dgas eller dft forgasser? Er litt kjekt å vite hvis man skal bestille diverse deler til den.. hva den heter skal stå nedterst på "foten" av gasser`n. -1992 Sierra Cosworth 4wd Wolf
Granada 2.8 Ghia Posted October 11, 2006 Posted October 11, 2006 (edited) Weber 30/34 DFTH, den har ingenting til velles med 32/36 DGAV.Fungerer greit den forgasseren egentlig, bare at folk ikke greier å få tomgangsmotoren til å funke, samt at det er en liten blå ledning som må på en skrue bak på dynamoen for at choken skal funke.Dessuten har dysene en tendens til å løsne etter råning på turtallsperra på 1. gir, skru godt til å problem løst. /edit: Leif Edited October 11, 2006 by Granada 2.8 Ghia `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
spN Posted October 11, 2006 Author Posted October 11, 2006 Weber 30/34 DFTH, den har ingenting til velles med 32/36 DGAV.Fungerer greit den forgasseren egentlig, bare at folk ikke greier å få tomgangsmotoren til å funke, samt at det er en liten blå ledning som må på en skrue bak på dynamoen for at choken skal funke.Dessuten har dysene en tendens til å løsne etter råning på turtallsperra på 1. gir, skru godt til å problem løst. /edit: Leif Takk skal du ha fant ut ved måling at det var en 30/34 tidligere idag.Men den blå ledningen har jeg ikke sett noe til.. men skal se etter videre imorgen, det med dysene også Har det problemet at det virker som choken ikke virker da den bare dauer av igjen når jeg starter bilen og den er kald, er sikkert det med den ledninga da thnx 'Granada 2.8 Ghia'
Recommended Posts