Jump to content

Recommended Posts

Posted

når det bygges en passe grom motor ....

brukes det ARP på alt ?

Fordeler ulemper?

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Posted
når det bygges en passe grom motor ....

brukes det ARP på alt ?

Fordeler ulemper?

 

Hvis det bygges grom nok bruker en gjennomgående bolter på toppen, ARP på rådene og på svinghjulet..

Passe grom så bruker man vel ARP på toppen også, da er det gjengene i blokka som er det svake leddet.

Posted

ok , men bruker en studs så er det vell ingen problem?

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Posted

Er det 12mm størrelse på bolter i toppen?

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Posted

Skulle hatt noe data på Svinghjulpoltene!

Hvor lange er dei og tykkelse?

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Posted

aRP er vell d som brukes til rått bygg, sa d e på face færtfall.. koster jo 1300kr for rådeboltene så hehe

Posted

Noen som har gode erfaringer med ARP på Toppen?

 

Det er delte meninger ute å går...

 

Skal bruke ARP på svinghjul , blokk og råder....

530whp570nm E85 pure Ebb\Bsh power :)

2007 Shelby Cobra GT500

Posted

Hvorfor bruke et par tusen på arp bolter når du kan kjøpe umbrako bolter til en brøkdel av prisen som gjør samme nytten?

COS it`s WORTH it!

Posted

satt akuratt å tenkte på det samme.. 12,9 umbrako gjør AKURATT samme nytten

driver selv å skal ha tak i 12,9 bolter til svinghjulet mitt...

Posted

Grunnen til at man bruker "et par tusen" på arp bolter er at det ikke er mye i det hele tatt med tanke på hva en "bygd" motor koster.

 

Arp vet man funker, mens det kan være kvalitets forskjell på std 12,9 bolter.

 

Studs "stresser" også gjengene i blokka mindre.

Posted

grunnen til at arp er så dyrt er vel fordi de er godkjent for bruk på fly...

dvs de har gått gjennom strenge kvalitetsjekker sånn at man ikke risikerer å få en feilprodusert bolt...

noe som kan skje om man kjøper hyllevare hos wurth..

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Posted
Wingedude ? du som har innside info!

Har vel egentlig ikke så mye nei, har brukt 12,9 bolter endel ganger da jeg synes ARP blir litt i dyreste laget, bare fordi man skal bytte toppakning, 12,9 boltene kan man jo bruker om og om igjen.

 

Skal du gå for litt mere enn de std 300-400 hk, så er det selvsagt greit med ARP.

Har ikke noe mål osv hvis det var det du tenkte på.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...