Jump to content

Noen som har sett en sånn (racing)Fiesta før...


GTD40

Recommended Posts

Var en tur på Falkenberg i sverige i sommer å kjørte, og så denne Fiestaen...noen som har sett noe lignende noe annet sted....?

 

 

Picture153.jpg

Picture157.jpg

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Heftig! Minner om RS200!

 

Jepp, synes det jeg også.....bortsett fra at denne var i 3/4 størrelse, og drevet av en eller annen form for motorsykkelmotor......gikk noe helt ******....Dersom du ser ekstra nøye på det ene bildet, kan du se at den mangler dør....man vipper opp frontruta for å komme ut...

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Bare ett problem med det.....hvor skal man gjøre av det.... :D Dessuten veier vel en Cosworth motor 3-4 ganger så mye som feks en Hayabusa motor.....er jo flere som turbokonverterer dem også har jeg sett.....bilen gikk forsåvidt ****** sånn som den gjorde.....

Edited by GTD40

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Heftig bil, sikkert morro å kjøre men hadde nok kanskje være mere morro med en oppskremt cosworth motor :D :D

i like your attitude :D oppskremt cos motor er tingen. drit i motorsykkel motor, skikkelige cosworther kjører ræva av motorsykkler uansett :wub: :lol:

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

i like your attitude :D oppskremt cos motor er tingen. drit i motorsykkel motor, skikkelige cosworther kjører ræva av motorsykkler uansett :wub: :lol:

 

Du skal nok trimme en cosworth MYE før du kan ta opp kampen med en standard gsx1000 f.eks! Motorsykkel og bil kan ikke sammenlignes litt en gang!

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Du skal nok trimme en cosworth MYE før du kan ta opp kampen med en standard gsx1000 f.eks! Motorsykkel og bil kan ikke sammenlignes litt en gang!

hmm, vet nå ikke det.. klart man kommer ikke langt med en org motor. men jeg leser nå titt og ofte i fastford bladet om cosworther med 500 hk og litt til som kjører fra cbr900 gsx1000 og tilogmed en r1.. en sykkel har jo ikke noe bra dreiemoment så d er der den taper. men det er klart har du 350 hk på en sykkel og klarer å holde fremhjulet nede så kan man vel klå seg på litt av hvert :closedeyes: uansett så er det bevist maaaaaaange ganger at biler kjører ræva av sykkel.. se bare på high octane 4, r1 mot supra. r1 sliter med å nå 310km/t, bruker ***** lang tid.. mend supran når 320 på mindre enn halvparten av tida... sannheten svir faktisk litt av og til :)

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

En orginal hayabusa f.eks har 1hk per kilo, og det blir noe helt annet enn en bil med 500hk og 1000-1500kg. Og kjøreegenskapene på en sykkel vs bil er to helt forskjellige ting. Rett fram så tar kanskje bilen en sykkel i toppfart, men på en god norsk landevei, så har ikke bilen mye sjans. Og 0-100 på 2-3 sek svir vel det også?

 

Edit: Og en ting til. Skal ha film på pc'n av en orginal hayabusa og en dodge viper med 900hk som kappkjører. De blir liggende så og si helt likt i aksen ;)

Edited by Vebba

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

jeg skal ikke krangle altså, men det hjelper ikke med 10 hk pr kg engang om man ikke har dreiemoment eller klarer å holde begge hjula på bakken.. det er noe som heter naturlov. martin schanche kjørte 0-100 på 2 sek med sin rs 200 i sine glansdager.. en bil på 1200 kg med vel 750 hk. dette tørker gliset av vhilken som helst sykkefører :) uansett så er poenget at sykkel er ikke så bra som man skal ha det til.

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Men begynner en å trimme sykler, så blir jo det også noe helt annet! Se f.eks ghostriders hayabusa. Klaska inn turbo i den. 500hk ;) Drar bakhjul i 300+km/t.

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

hehe, ja den er sikkert heftig :) poenget her var vel at noen syns det virka heftig med sykkelmotor i denne bilen.. mens jeg og noen andre syns det hadde vært mer fornuftig med en skikkelig cosworth motor når man først skal bygge heftig :D den ser uten tvil rå ut da :) likte "døra" godt jeg :lol:

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Var en tur på Falkenberg i sverige i sommer å kjørte, og så denne Fiestaen...noen som har sett noe lignende noe annet sted....?

 

Står om den her http://www.sskracing.com/Nyheter/Referat%204/2006-07-18.htm Rull litt nedover på siden.

 

Suzuki Hayabusamotor och förminskad Ford Fiesta kaross som ca 80 % av originalstorleken.

En slags shortcar med kaross. En tøff ide. Noe for asfaltracingnorge også. Like greit med denne enn en dyr fullsize "Pug 206"Cupseriebil.

HPIM0358.jpg

 

im0006195ci.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Freddie
en annenting er at ikke den heftigste sykkel med en super fører greier sammerundetider på bane som en bra bil med bra fører, bevist mang en gang.

 

ehh,jaha?hva legger du i en bra bil da om jeg tør spørre?formel/low cost/short car?eksempel?

 

forøvrig kan jeg gi et eksempel på mc vs. bil,to bekjente kappkjørte i tunnel,en stk nissan mot en gsxr1000 (03 mod,som i mine øyne går bedre enn r1) start fra 70km og akslerte opp til en hastighet bestemor kun har hørt om i media,det som skjedde da var at bilen dro ifra til fordobling av hastighet,deretter gikk det likt,men bilen måtte gi seg p.g.a av blafrende panser i svært høy hastighet.dette var en bil som har bremsa ca. 481hk og 440nm på hjula.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...