Jump to content

vrakpant ?


Asil Racing

Recommended Posts

det kommer ann på om du har hatt skilt på bilen i år eller ikke.

 

Har du hatt skilt på bilen etter 1-1-06, så må en betale årsavgift.

 

Denne følger bilen å ikke eier ved salg etter jeg har forstått.

 

 

Mine erfaringer tilsier at man får vrakpant uansett, med mindre bilen har vært/er utenlandregistrert, eller er så gammel at vrakpant ikke var innført i norge innen det sist var skilt på bilen.

 

blir bilen vraket før 15/3 slipper man årsavgift. årsavgiften følger den som sto som eier ved årskiftet, men evt kjøper får ikke ut skilt(hvis den var avskiltet) før denne er betalt. bileen kan også bli begjært avskiltet etter 15/3. men det stemmer at for noen år siden fulgte årsavgiften bilen.

Link to comment
Share on other sites

leverte min bil inn i juni 06 en gang.fikk beskjed om at jeg skulle få igjen halve års avgiften+vrakpant.har fått vrakpant men ikke noe årsavgift.bilen skulle vert godkjent i februar 06.

 

Noen som vet om det går lang tid før jeg får halve årsavgiften igjen?

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Link to comment
Share on other sites

leverte min bil inn i juni 06 en gang.fikk beskjed om at jeg skulle få igjen halve års avgiften+vrakpant.har fått vrakpant men ikke noe årsavgift.bilen skulle vert godkjent i februar 06.

 

Noen som vet om det går lang tid før jeg får halve årsavgiften igjen?

 

sist eg gjorde dette, gikk det 3 mnd før eg fikk tilbake halve årsavgiften... ca

Link to comment
Share on other sites

men sto bilen registrert på deg etter 01.01.06? for om du ikke har betalt årsavgiften, så vil denne komme som inkasso på deg ettervært. For dette er noe som må betales som en ikke slipper utenom i norge ;)

 

tror vrakpanten er noe annet igjen, så tror ikke det er sammenheng i det.

Link to comment
Share on other sites

vrakpant får du igjen uansett hvor mye årsavgift det er igjen på bilen.. årsavgifta må betales av sist registrerte eier..

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...