Jump to content

da har sierran fått ny motor :D


morty999

Recommended Posts

  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

hmm.. har ingen film ennå faktisk.. hehe :P

 

fikk på eksos anlegg i går :D fra orginal vingebil.. og bilen høres ut som en gammal is :D hehe ikke noe grom lyd eller noe.. helt ypperlig.. ;)

 

edit: satt på sommerhjula også.. pga spant litt mye med 14" hehe :lol:

Edited by morty999
Link to comment
Share on other sites

da er motoren justert til 0.8 bar med BB lambda.. og dne fikk for lite.. noe som jeg syntes selv også. men har nå fått justert den helt fin og skal skru opp ladetrykket til 1,3 så fort jeg får fikset slangeklemmer...

 

men igjen takk for hjelpen PukkelRygg... ;)

 

nå har jeg fått en bil som er mye mere lettkjørt og går MYE bedre enn før vi begynte idag.... ;)

Link to comment
Share on other sites

da er motoren justert til 0.8 bar med BB lambda.. og dne fikk for lite.. noe som jeg syntes selv også. men har nå fått justert den helt fin og skal skru opp ladetrykket til 1,3 så fort jeg får fikset slangeklemmer...

 

men igjen takk for hjelpen PukkelRygg... ;)

 

nå har jeg fått en bil som er mye mere lettkjørt og går MYE bedre enn før vi begynte idag.... ;)

 

Bare hyggelig.

 

Må påpeke at vi skrudde først opp bensin trykket, slik at den gikk fint nede (ved cruise kjøring), så ble det sjekket ved "høyere" ladetrykk opp til 0.8bar og da gikk den for magert. La på 10% mer bensin mellom 0.4-087bar og da så det mye bedre ut. Vi kjørte da uten chip, slik at det var mulighet for å gjøre endringer uten å lage nytt chip. Når vi så var ferdig, ble nytt chip laget og satt i Cosworth ECU.

 

Husk å ta en tur med BB-lambda når du skrur opp trykket, la Andre sitte på en tur å sjekke.

 

Og for all del, skru fast alle sensorer ordentlig :P

Link to comment
Share on other sites

Hvordan synes du den går nå (og hva synes OP#L kompisen din)? Har du begynnt å skru på trykket enda?

 

Og for g*ds skyld få bytta gamle råtne deler, og skru ting fast :D Så du får kjørt litt med kjærra.

Edited by PukkelRygg
Link to comment
Share on other sites

joda.. idag har prøblemene kommet.. i rekke... :(

 

starta som sagt først med vann slangen.. så fiksa jeg det.. og fikset i kveld masse ledninger og småtteri og div ting..

 

også var vi ute å kjørte så lada vi helt greit 1,5 bar.. gikk fint som f**n... men så på tur hjemover så jeg oljelampa blinka såvidt en gang (!!) gikk ut å sjekka.. og da så jeg att manifold og turbo var sprut rødt.. på pen kjøring.. :( også jaga dn noe SYYYYKt på tomgang.. tukkla litt med ledninger og kontakter til alle mulige følere.. helt til je gkom til MAP ledingen.. rørte såvidt på den og da gikk den helt supert på tomgang og manifolden blei kaldere igjen.. ;) også nå når jeg kjører pent så blir den bittelitt rød der hvor det går inn i turboen... :( så i morgen skal vi ta en grundig sjekk av ting før vi kjører.... fylte også litt olje.. da den plutselig hadde brukt en del... :(

 

så vi får se i morra åssen det går da..

 

men FY **** for en lyd på 1,5 bar :D

Link to comment
Share on other sites

joda.. idag har prøblemene kommet.. i rekke... :(

 

starta som sagt først med vann slangen.. så fiksa jeg det.. og fikset i kveld masse ledninger og småtteri og div ting..

 

også var vi ute å kjørte så lada vi helt greit 1,5 bar.. gikk fint som f**n... men så på tur hjemover så jeg oljelampa blinka såvidt en gang (!!) gikk ut å sjekka.. og da så jeg att manifold og turbo var sprut rødt.. på pen kjøring.. :( også jaga dn noe SYYYYKt på tomgang.. tukkla litt med ledninger og kontakter til alle mulige følere.. helt til je gkom til MAP ledingen.. rørte såvidt på den og da gikk den helt supert på tomgang og manifolden blei kaldere igjen.. ;) også nå når jeg kjører pent så blir den bittelitt rød der hvor det går inn i turboen... :( så i morgen skal vi ta en grundig sjekk av ting før vi kjører.... fylte også litt olje.. da den plutselig hadde brukt en del... :(

 

så vi får se i morra åssen det går da..

 

men FY **** for en lyd på 1,5 bar :D

 

Få fjerna alle jalla-koblinger en gang for alle, så slipper du dette.

 

Da regner jeg med at du spinner innom Andre en tur idag eller imorgen, og sjekker at den får ok med bensin. Det varte ikke lenge før du måtte over 0.8bar! hehe Men sjekk med BB-lambda, og ha Andre som sitter på og sjekker. Dersom det mangler noe bensin eller får for mye, få han til å notere ladetrykk og turtall, så skal vi se om jeg får fiksa det. Du vet jo hvor mye det hadde å si forrige gang jeg justerte på cosworth ecu'en. Ikke skru på bensintrykket, da den går fint nede og opp til 0.8bar, resten justerer vi i chip.l

 

Hvordan synes du den går iforhold til tidligere motorer? Ser ikke O#EL duden har vært innpå.

Link to comment
Share on other sites

hehe jalla funker hehe :P

 

tok ikke lang tid før jeg passerte 0.8.. hehe :D

skal få stikki innolm planas endag og få måltg den.. skal bare få fikse eksoslekasjen.. hehe :D

Opel duden er her inne (cosworth87)

 

men ja den går myyyyyyyyyyye bedre.... ;)

 

EDIT: Hilsen morty999 :P

Edited by Erik
Link to comment
Share on other sites

nå lader vi 1,6 bar... og manifolden blir ikke rødglødende eller noe :D hører heller ingen tenningsbank..

 

men clutchen begynte å gi seg i dag.. :( slurer på 4 og 5gir... :(

 

men vi får skru litt i helgå og få inn ny clutch på mandag el tirsdag :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...