Jump to content

Kjøpt meg Focus RS :D Hva trenger jeg?


Guest alieu

Recommended Posts

Hei, da er jeg blitt en av fordgutta. :)

har som sagt kjøpt meg en focus rs. henter den fra tyskland og får den neste torsdag.

skal kjøpe nytt eksosanlegg og filterkit. hva skal jeg kjøpe? (lyd er viktig!) har blitt fortalt at mongoose sitt eksosanlegg er bra? kan det lønne seg å kjøpe slikt fra tyskland? kan få det inn tollfritt med gratis frakt

 

også skal jeg ha hvite felger på sommerhjula. lurer på compomotive eller OZ. finnes det andre felger som kan passe bra på bilen? (helst hvite)

 

noe annet jeg burde gjøre? bilen er senket 30mm foran og 25mm bak

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kjøp deg Superchip BlueFin!

 

OZ Superleggera er ikke og få tak i lengre, gått ut av produksjon.

 

Priser kan vel folk regne ut selv ved og finne en bil på mobile.de og regne avgifter på toll.no Trenger ikke være geni for og gjøre det....

 

Jeg ville kjøpt 8x19" nye typen Compomotive MO ;)

 

Legg ut noen bilder av bilen da vel...

Link to comment
Share on other sites

Guest Desperado

Gratulerer med ny bil! har selv sikla lenge på en rs, men lommboka har en tendens til å knipe igjen når jeg tråler på nettet;) Tror det hadde blitt kult med comp felger, det gir vel det raaly utseendet i hvertfall jeg syntes bilen burde ha, også trenger du vel litt bensin penger?

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

takk, takk :)

 

kjøper ikke noe ''jap crap'', vet du, roger. sånn som visse andre har gjort :D neida...

 

har du link til noen av de engelske sidene?

 

JHS, hvor får man tak i superchip bluefinn og hvem kan sette dette på? pris? (er ny i gamet, så har ikke allverdens peil)

 

kommer mest sannsynlig til å gå for compomotive mo felger, men finner ikke 19'' på kollevold sine nettsider. finns det altså? som dere sier, kan 18'' bli litt smått.

men er litt sugen på oz superturismo wrc felger hvis det er mulig å få tak i de?

 

slenger ut noen bilder når jeg har fått bilen

 

mvh

alex

Link to comment
Share on other sites

Pumabuild i UK selger.

http://www.pumabuild.co.uk/catalog/default...80772ea6e5acdf4

 

Har kjøpt litt ting og tang av de før, og fremstår for meg som en seriøs aktør i markedet.

Får kjapp tilbakemelding viss de har problemer med å skaffe varene. Det fikk ihvertfall jeg sist da jeg kjøpte fjørbeinstag hos de. da kunne de ikke skaffe OMP sitt produkt, og sendte istedet ett dyrere justerbart stag fra Sparco til samme pris. Fikk mail med valg om å å det nevnte staget,eller kanselere bestillingen, og få pengene igjen.

 

Snakk med NorFoc her inne. Han har bluefin i dieselFocusen sin. Han har nok ett tips eller to når det gjelder installasjon. slik jeg har forstått det så er det relativt enkelt å gjøre det., beregnet for montering av kjøperen selv.

Link to comment
Share on other sites

takk, takk :)

 

kjøper ikke noe ''jap crap'', vet du, roger. sånn som visse andre har gjort :D neida...

 

har du link til noen av de engelske sidene?

 

JHS, hvor får man tak i superchip bluefinn og hvem kan sette dette på? pris? (er ny i gamet, så har ikke allverdens peil)

 

kommer mest sannsynlig til å gå for compomotive mo felger, men finner ikke 19'' på kollevold sine nettsider. finns det altså? som dere sier, kan 18'' bli litt smått.

men er litt sugen på oz superturismo wrc felger hvis det er mulig å få tak i de?

 

slenger ut noen bilder når jeg har fått bilen

 

mvh

alex

Du får faktisk bare Compomotive MO i opp ti 10x18" :(

 

Litt usikker på hvor i Norge du får Superchips... Men må vel være noen som vet det...???

 

Denne var tøff da...:

focusrs003.jpg

focusrs002.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bluefin i oljebrenneren min, det tar ca 5 min ifra du har pakket den ut til bilen er chippa ;)

Kobler den bare til diagnose pluggen din også følger litt av og på med tenning pluss litt trykking på bluefin'en

Får sikkert chipper som gir mere hk.

Ford Focus RS

2002 - 2003

Engine type : Turbocharged Petrol

Engine size : 1989 cm3

Cylinders : 4

 

Original bhp : 215

Original nm : 310

BHP increase : 25

NM gain : 55

Lb/Ft gain : 41

 

Jeg kjøpte min igjennom ast performance her i bergen.

Edited by NorFoc
Link to comment
Share on other sites

Da venter vi i spenning på noen bilder. Alex!! Kom deg fra jobb og få hentet bilen..! Gleder meg til å da den i nærmere øyensyn...

 

hehe, da fikk jeg henta den til slutt.

Bilen var ****** strøken! ikke en eneste skramme! fin og morsom å kjøre!

Hadde bare sett en rs såvidt igjennom vinduet hos en fordforhandler før. jeg må si jeg blei meget overasket over hvor rå den egentlig er!

Venter bare på bluefin chip'en og ny eksos nå, så blir det bra.

 

bilder kommer...

 

...og ja, Roy. du skal mer enn hjertelig få lov til å prøve den :D

 

takk for all hjelp og tips så langt :)

Edited by alieu
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Focus RS er en fin bil : )

 

Venter spent på bilder :D

 

 

Jepp, er meget fornøyd! Har gjort noen småe oppgraderinger. Fullt milltek eksos, ny dump, filter og bluefin chip :D Det har blitt helt rå lyd i bilen!

 

Skal legge ut noen bilder når jeg har fått på front splittern og nye rims!

 

Stor takk til ''wingdude'' som har hjulpet meg masse!

Edited by alieu
Link to comment
Share on other sites

Jepp, er meget fornøyd! Har gjort noen småe oppgraderinger. Fullt milltek eksos, ny dump, filter og bluefin chip :D Det har blitt helt rå lyd i bilen!

 

Skal legge ut noen bilder når jeg har fått på front splittern og nye rims!

 

Stor takk til ''wingdude'' som har hjulpet meg masse!

Høres bra ut...! Carbon splitter eller? Hva slags felger?

Link to comment
Share on other sites

Jess, blir bra det. Skal ha vanlig sort splitter. Selv om carbon kanskje hadde vært kult. Når det gjelder felger, er jeg fortsatt litt usikker. Står mellom hvite compomotive mo, oz superturismo, braid eller lignende.

Edited by alieu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...