Guest Hovden Racing Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 (edited) Tenkte på å gjøre dette med Sierran nå: -Grenrør-3"eksos-Filter-Høvle ned toppen, hvor mye effekt gjør dette? Og hvor mye skal jeg ta av?-Porting? Dremel? -Hvor mye gamp greier den originale gassern i 86 modellen da? Noen som har noen kommentarer om dette? har ikke så greie på hva som fungerer best jeg.Noen andre ting dere pleier å gjøre? Takker for svar Edited November 22, 2006 by Hovden Racing
Guest gatebilmannen Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Tenkte på å gjøre dette med Sierran nå: -Grenrør-3"eksos-Filter-Høvle ned toppen, hvor mye effekt gjør dette? Og hvor mye skal jeg ta av?-Porting? Dremel? -Hvor mye gamp greier den originale gassern i 86 modellen da? Noen som har noen kommentarer om dette? har ikke så greie på hva som fungerer best jeg.Noen andre ting dere pleier å gjøre? Takker for svar Powerfilter hjelper ikke en dritt på gasser motorer. Kanskje på lyden, men ikke effekten.
Z10an Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 hvis du har planer om å dytte en dremel i kanalene i toppen må du ikke finne på å ta noe av nedsiden av portene på innsugsiden. da vil du bare tape krefter. hvor mye du bør slipe toppen kommer an på om og evt hvor mye den er tatt fra før. og du bør ha justerbart kamdrev, eller noe hjemmemekk, til å justere kamtimingen når du planer toppen, ettersom den blir lavere, og kamdrevet dermed flyttes vekk fra merket sitt.
morty999 Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 kamdrevet flyttes vekk fra merket? du kan ta opptil 4mm på ohc toppen.. (en kompis som har gjort) men da må du passe på åssen pluggen sitter i med den elektrode greia.. ellers butter den i stemplet.... skal du ha gasser så bør du gå for en Weber 36/36 (dvs 3liter v6)skal du ha mest mulig hk så gå for en FR33 kam.. den er på 312 grader og turtallområde ifra 2500 til 7500 og for all del.. får deg en annen tenning-.. da den orginale er bare skrot.. luminision (eller åssen det skrives) er tingen der.... da blir det fart i den...
Guest Troya Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Jeg kjørte med 3l weber, luminition tenning, fr33 kam, porte topp som var høvle 1 1/2mm samt hadde store ventiler. Bremsa da 139hk og 251 nm på hjula.
Guest Hovden Racing Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Takker for raske svar kan man hente ut mer av en IS da? Uten turbo asså..
Escort RST WRC Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Men tror 3" blir litt overkill egentlig, gå for 2" eller 2,5" Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Hovden Racing Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Ja men saken er den att jeg har en Scorpion 3" bakpotte liggende, og jeg har 6meter med 3" rør også... Og så blir det jo vel antageligvis turbo i den etterhvert, har jo 3" downpipe også. Å da er det dumt å måtte bygge eksosanlegg 2 ganger Taper vel ikke SÅ mye på 3" i forhold til 2,5" ?
Escort RST WRC Posted November 22, 2006 Posted November 22, 2006 Ja, da skjønner jeg poenget med 3" Men monter vertfall ei bakpotte med endel motstand før du får på turbo da Viss ikke tror jeg du vil miste effekt, for en N/A-motor må ha endel motstand Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Guest Hovden Racing Posted November 26, 2006 Posted November 26, 2006 Er ikke noen som har et grenrør i nerheten av Sør-Fron som ikke er alt for dyrt vel?
ford-racing Posted November 27, 2006 Posted November 27, 2006 du espen. ta åsså sett på en 1.6 topp. for comp som ****, var en her i fåvang som hadde dette i em mk2(escort) varva noe jævelig,måtte bruke transitt starter, hehe "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
brede Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Tenkte på å gjøre dette med Sierran nå: -Grenrør-3"eksos-Filter-Høvle ned toppen, hvor mye effekt gjør dette? Og hvor mye skal jeg ta av?-Porting? Dremel? -Hvor mye gamp greier den originale gassern i 86 modellen da? Noen som har noen kommentarer om dette? har ikke så greie på hva som fungerer best jeg.Noen andre ting dere pleier å gjøre? Takker for svar om du ikke skifter forgasseren så vil motoren gå dårligere enn orginalt,du kan bruke en eldre type forgasser der det går an å skifte dysene.Sett på åpent filter større dyser ,grenrør,fr32 centcam,høvle av toppen 1mm ,høvle av blokka 0,7mm ,drei av svinghjulet,justerbart kamdrev,tenning fra eldre type sierra 1,6.dette burde gi ca 135 hk. skal du ha mer bør du gå for 2x45 webber og større ventiler.når det gjelder porting så kan du prøve å rette ut eksosporten litt, innsugsporten er vel grei nok til det minste forgasseralternativet,sierra is har litt bedre utforming på innsuget
RHeskja Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Du kan skifte forgasser men da bør du gjør noe med tenninga, for tenninga blir styrt av elektronikken i den orginale gasseren. så tenning fra en eldre bil er da ikke noe dumt valg.
Mark1 Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Ja, da skjønner jeg poenget med 3" Men monter vertfall ei bakpotte med endel motstand før du får på turbo da Viss ikke tror jeg du vil miste effekt, for en N/A-motor må ha endel motstand vil ikke hjelpe noe med mye motstand i ei potte, det er rør diameteren i hele systemet som bestemmer hvor mye "effekt" ett eksosanlegg gir.og 3tom er alt for stort i dette tilfellet. men få på en turbo a gitt! (og da er det vel dumt å høvle toppen?) WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
Guest Hovden Racing Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 Tja, turbo er kjedlig. Vil prøve N/A trimming.. Noen som har en 1,6 topp her da? Sto ikke noen 1,6 på høggern her ihvertfall.
morty999 Posted November 28, 2006 Posted November 28, 2006 du tjener mer på å høvle en 2liter topp enn å montere 1,6 topp.. pga 1.6 har mindre ventiler....
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now