Jump to content

Noen spørsmål om 86 Sierra 2,0L


Recommended Posts

Guest Hovden Racing
Posted (edited)

Tenkte på å gjøre dette med Sierran nå:

 

-Grenrør

-3"eksos

-Filter

-Høvle ned toppen, hvor mye effekt gjør dette? Og hvor mye skal jeg ta av?

-Porting? Dremel? :P

-Hvor mye gamp greier den originale gassern i 86 modellen da?

 

Noen som har noen kommentarer om dette? har ikke så greie på hva som fungerer best jeg.

Noen andre ting dere pleier å gjøre? :)

 

Takker for svar :)

Edited by Hovden Racing
Guest gatebilmannen
Posted
Tenkte på å gjøre dette med Sierran nå:

 

-Grenrør

-3"eksos

-Filter

-Høvle ned toppen, hvor mye effekt gjør dette? Og hvor mye skal jeg ta av?

-Porting? Dremel? :P

-Hvor mye gamp greier den originale gassern i 86 modellen da?

 

Noen som har noen kommentarer om dette? har ikke så greie på hva som fungerer best jeg.

Noen andre ting dere pleier å gjøre? :)

 

Takker for svar :)

 

Powerfilter hjelper ikke en dritt på gasser motorer. Kanskje på lyden, men ikke effekten.

Posted

hvis du har planer om å dytte en dremel i kanalene i toppen må du ikke finne på å ta noe av nedsiden av portene på innsugsiden. da vil du bare tape krefter.

 

hvor mye du bør slipe toppen kommer an på om og evt hvor mye den er tatt fra før. og du bør ha justerbart kamdrev, eller noe hjemmemekk, til å justere kamtimingen når du planer toppen, ettersom den blir lavere, og kamdrevet dermed flyttes vekk fra merket sitt.

Posted

kamdrevet flyttes vekk fra merket? :blink:

 

du kan ta opptil 4mm på ohc toppen.. (en kompis som har gjort) men da må du passe på åssen pluggen sitter i med den elektrode greia.. ellers butter den i stemplet....

 

skal du ha gasser så bør du gå for en Weber 36/36 (dvs 3liter v6)

skal du ha mest mulig hk så gå for en FR33 kam.. den er på 312 grader og turtallområde ifra 2500 til 7500

 

og for all del.. får deg en annen tenning-.. da den orginale er bare skrot.. ;)

luminision (eller åssen det skrives) er tingen der....

 

da blir det fart i den... ;)

Posted

Jeg kjørte med 3l weber, luminition tenning, fr33 kam, porte topp som var høvle 1 1/2mm samt hadde store ventiler. Bremsa da 139hk og 251 nm på hjula.

Guest Hovden Racing
Posted

Takker for raske svar :) kan man hente ut mer av en IS da? Uten turbo asså..

Guest Hovden Racing
Posted

Ja men saken er den att jeg har en Scorpion 3" bakpotte liggende, og jeg har 6meter med 3" rør også... Og så blir det jo vel antageligvis turbo i den etterhvert, har jo 3" downpipe også. Å da er det dumt å måtte bygge eksosanlegg 2 ganger :P Taper vel ikke SÅ mye på 3" i forhold til 2,5" ?

Posted

Ja, da skjønner jeg poenget med 3" :)

Men monter vertfall ei bakpotte med endel motstand før du får på turbo da ;)

Viss ikke tror jeg du vil miste effekt, for en N/A-motor må ha endel motstand ;)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Guest Hovden Racing
Posted

Er ikke noen som har et grenrør i nerheten av Sør-Fron som ikke er alt for dyrt vel?

Posted

du espen. ta åsså sett på en 1.6 topp. for comp som ****, var en her i fåvang som hadde dette i em mk2(escort) varva noe jævelig,

måtte bruke transitt starter, hehe

"Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain"

 

~Henry Ford

Posted
Tenkte på å gjøre dette med Sierran nå:

 

-Grenrør

-3"eksos

-Filter

-Høvle ned toppen, hvor mye effekt gjør dette? Og hvor mye skal jeg ta av?

-Porting? Dremel? :P

-Hvor mye gamp greier den originale gassern i 86 modellen da?

 

Noen som har noen kommentarer om dette? har ikke så greie på hva som fungerer best jeg.

Noen andre ting dere pleier å gjøre? :)

 

Takker for svar :)

om du ikke skifter forgasseren så vil motoren gå dårligere enn orginalt,du kan bruke en eldre type forgasser der det går an å skifte dysene.Sett på åpent filter større dyser ,grenrør,fr32 centcam,høvle av toppen 1mm ,høvle av blokka 0,7mm ,drei av svinghjulet,justerbart kamdrev,tenning fra eldre type sierra 1,6.dette burde gi ca 135 hk. skal du ha mer bør du gå for 2x45 webber og større ventiler.når det gjelder porting så kan du prøve å rette ut eksosporten litt, innsugsporten er vel grei nok til det minste forgasseralternativet,sierra is har litt bedre utforming på innsuget

Posted

Du kan skifte forgasser men da bør du gjør noe med tenninga, for tenninga blir styrt av elektronikken i den orginale gasseren.

 

så tenning fra en eldre bil er da ikke noe dumt valg.

Posted
Ja, da skjønner jeg poenget med 3" :)

Men monter vertfall ei bakpotte med endel motstand før du får på turbo da ;)

Viss ikke tror jeg du vil miste effekt, for en N/A-motor må ha endel motstand ;)

 

vil ikke hjelpe noe med mye motstand i ei potte, det er rør diameteren i hele systemet som bestemmer hvor mye "effekt" ett eksosanlegg gir.

og 3tom er alt for stort i dette tilfellet.

 

men få på en turbo a gitt! (og da er det vel dumt å høvle toppen?)

WWW.NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1/Mk2 register

Guest Hovden Racing
Posted

Tja, turbo er kjedlig. Vil prøve N/A trimming.. Noen som har en 1,6 topp her da? Sto ikke noen 1,6 på høggern her ihvertfall.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...