Jump to content

Bensin forbruk

Recommended Posts

Posted

XR4x4 2.9 1990

Bruker 1 liter mila på landveiskjøring.

og ca 1.5l mila i byen,

Motor Temp ligger innenfor normal, men ikke vinkelrett på, lurer på om bilen går i oppstart fase, skal skjekke temp måler i morgen, ellers er resten av kjøleannelgget bra,

Andre tips eller erfaringer på hvordan å senke bensin forbruket, eller er 1.5l mila kaskje vanlig,, hmm.

Posted

trokke de er så gale til å være den motoren....! de er vel normalt de der. min bruker 1.2på landevei å bykjøringer kan du rekne liter i minutte.. å trokke du til er de snakk om liter i sec :) koste å kjøre v6 å vertfall me turbo :)

Guest ykarlsen
Posted

2.8 XR4x4n min brukte 1,8 på byen, og ca litern på landevei. Dette dog med kvasskam, høykompstempel ++++

Posted

blei litt stolt av sierraen min i fjor (2.0is) då eg kjørte frå sogn og fjordane til lofoten. Målte han 4 eller 5 ganger. låg rundt 0.7etellerannet men på dei to lavaste var han nedepå 0.693 g 0.67x !! :)

Guest ykarlsen
Posted

IS 0,82 på blandet ifølge fadern. Dårlig holdt bil kjøpt for en billig penge....

Posted

Skjønner v6 til ford liker å tanke heftig, men jeg skulle gjerne ha tanka litt sjæl i helgene, tip på å få senket forbruke, olje og oljefilter er nytt,

Posted

"gir alltid gass"

du kunne jo kanskje prøve og lette litt på foten, men hvor morro er det egentlig ? hehe.

alt som er gøy i norge er som regel dyrt eller forbudt that's life

Guest caranion
Posted

har en 2.3 v6, noen erfaringer på den motorens forbruk?

vil den ha mye over litern?