Jump to content

ford sierra med automat gir.

Recommended Posts

Guest fordgutten
Posted

åssen er egentelig ford sierra automat gir da???er det lett å bygge de om til mauell gira eller

??noen som har noe peiling på det`???

Guest Cosworth_91
Posted

du trenger vell bare ei manuellkasse å nytt pedalsett..

Guest fordgutten
Posted

men er det hull å sånn til pedalene der da??er ikke sikker jeg...lissom er vel noe dritt å rette på kanskje

Guest Cosworth_91
Posted

er ikke sikker selv jeg men, det er sikkert det.. du får sjekke! Girkasse å pedaler finner du på høgger`n!

Posted

Går fint og bytte til manuellkasse. men vær obs på at det er noen vakumslanger og noen ledninger du må koble ut pga kikkdown parkbrems og nøytral på automatkassa.. pedalsett er bare og skru rett på plass. alle hull og skruefester er der org på alle sierra.. det er mulig reversbryter på gikassa er litt foskjellig på menuell og automat! lykke til :)

Posted

Er vel pedalsett til manuell med wire, ledningsnett til manuell kasse(mellom vanlige nettet og kassa), manuell-hjerne, jumpestikker til startrelèet.

Litt sånn småtteri i midtkonsollen og mellomaksel og speedowire for en komplett ombygging, mye av dette kan tilpasses så det gamle kan brukes.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Guest fordgutten
Posted

okei...får skal jo bytte motor å alt sånn..er mest der jeg lurer på er om det er vanskelig å bytte om de pedalsette...men det er vel greit så lenge dfet er hull å sånn der:)

• 5 weeks later...
Posted

det er ikke noe stress å bygge om fra automat til manuell. Alt er bolt on..

Posted

hmm. Trenger bare å bytte svinghulet da. Gjorde det je. Funka så fint atte. Ikke no forskjell fra min som er org med manuell!

Sjefs surregjøk med 100 baller i lufta og ingen i buksa.