Jump to content

100% diff spørsmål!


Guest gatebilmannen

Recommended Posts

Guest gatebilmannen

Jeg vurderer og sperre diffen på bilen min, men hvordan vil dette gå? Kommer dette til og slite mere på bilen altså hjullager og sånt? Det er en på jobben som sier at dette ikke er så smart fordi det vil slite så mye på bilen og ødelegge kjøre egenskapene og svingradius. Er dette sant? Hvordan er det og kjøre med sperra diff? Hva ville dere selv valgt?

 

Håper på raske tilbakemeldinger!!

 

Mvh Allan

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns du skal høre på han på jobben din for han har rett, men vil målet med dette er å få bilen til å sladde lettere og lingnene kan du bare sette igang ,men regn med å bytte den diffen om ikke lenge :)

Present :

Ford Mondeo Stv 2000 mod

Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod

 

Past :

Ford Sierra Sedan 1988 mod

Link to comment
Share on other sites

har kjørt med sveisa på sierra'n i ca 1år nå.

Funker greit, men forniger, lager osv blir mere slitt.

Understyrer inn og overstyrer når man gir på og får sladd.

Overlegent på vinterføre, setter meg ikke fast på den flate plassen uttafor kiwi selvom det er is lengre :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Jeg vurderer og sperre diffen på bilen min, men hvordan vil dette gå? Kommer dette til og slite mere på bilen altså hjullager og sånt? Det er en på jobben som sier at dette ikke er så smart fordi det vil slite så mye på bilen og ødelegge kjøre egenskapene og svingradius. Er dette sant? Hvordan er det og kjøre med sperra diff? Hva ville dere selv valgt?

 

Håper på raske tilbakemeldinger!!

 

Mvh Allan

en kompis av meg har kjørt med sveisa diff i 2 år nå.foringer blir slitt fortere men skal du ha bilen lenge kan du jo bytte til gule foringer.ryker ikke med mindre de får rift eller liknende...

Link to comment
Share on other sites

Ikke noe problem å kjøre med sveisa sperre. Sliter endel dekk når det er bart, og kviner godt inne i parkeringshus, ellers er det bare knall ;)

 

Normal kjøring er ikke noe problem. Hadde sperre i 1 år på bruksbilen min, ble brukt hver dag uten problemer. Og når du skal sladde blir den mye enklere å håndtere, for du vet at det slipper på to hjul, du slipper å "kjenne etter" om den slipper på ett eller begge hjula.

Framkommeligheten på isete/snøete veier blir ogsåp betydelig bedre. Jeg kom fram på veier jeg ikke hadde sjanse før jeg fikk sveisa sperre, spessielt på ubrøyta veg osv.

Escort RS Turbo

Mondeo 4x4

Capri MK3 GT4

Pajero 4x4

Dynapac F141 6WD

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer og sperre diffen på bilen min, men hvordan vil dette gå? Kommer dette til og slite mere på bilen altså hjullager og sånt? Det er en på jobben som sier at dette ikke er så smart fordi det vil slite så mye på bilen og ødelegge kjøre egenskapene og svingradius. Er dette sant? Hvordan er det og kjøre med sperra diff? Hva ville dere selv valgt?

 

Håper på raske tilbakemeldinger!!

 

Mvh Allan

 

hei! du har sikkert sett meg kjøre rundt her i tønsberg, kjører med en blå sierra stv og jeg kjører med sveisa sperre.. funker bra det! er bare en vanesak. men når du først har blitt vant så blir det rått å breise med kontroll :D

Link to comment
Share on other sites

Guest gatebilmannen

Hva pokker skjedde her da? Noen av postene plutselig forsvant? Admin??? Si ifra hvis du Fjerner noen poster isåfall så jeg ikke går rundt og tror jeg har alzeimer! :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...