Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har et sinnsykt problem med bilen nå, og det er at det renner vann inn i bilen, fra et sted jeg enda ikke har klart å lokalisere.

Det som skjer, er at når jeg vasker bilen, eller det regner, så legger det seg vann i gulvmattene i bilen, og ligger som en vanndam omtrent!Jeg merket før sommerenen gang at matten var våt, og dette kom av kablene jeg hadde dyttet inn i bilen, helt øverst i motorrommet, til høyre ( er to hull der)

Her er det en gummiforing, denne er nå satt på ordentlig igjen, men jeg vasket i dag bilen, og det ble fortsatt en god smule vått under setet for å si det sånn. Det er mest under førersetet, og i mindre grad under passasjersetet!

Så jeg går nå rundt og river meg i håret og aner ikke hvor dette vannet kan komme fra! Skal nevnes at girkassa er bytta, og litt av hvert har vært av, men kan ikke helt skjønne hva som kan ha vært av, som gjør at det kan gå vann inn i kupeen?

Jeg er desperat akkurat nå! STår 2 varmeovner i bilen for å prøve å tørke opp alt vannet, mens motorvarmeren tikker og går..!

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

x- Mondeo 94 2.0 Sedan

Guest ST200evil
Posted

takluke? i såfall så skjekk dreneringer..

Posted

Spør deg nå først et spørsmåø.

Når du åpner døra di, tar du da tak på toppen av døra, eller alngt over dørhengslene ofte???

Hvis svaret er ja, kan du kikke på hvor stor glippe du har på toppen av døra i forhold til dørene bak. Etter gjenntatte belastninger begynner døra og bøye seg ut. JA, DET ER FAKTA!

Da tettet ikke dør lista lengere!!

Jeg lover deg, det skjer

Guest SAmundsen
Posted

funnet ut hva det var? kan være pollenfilteret.. men da kommer det kun vann inn på passasjersiden...

Posted
funnet ut hva det var? kan være pollenfilteret.. men da kommer det kun vann inn på passasjersiden...

hmm, har også mye vann og egentlig bare på passjer siden! :S men komer det da igjenom selve filteret eller rundt?? Når det regner mye er den liten dam! :angry: Så det hjeper ikke med alt dette regnet! :angry:

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Posted

Dere kan jo sitte en på hver side inni bilen også mens noen vasker den så ser dere hvor vannet kommer fra. selv om det er kjipt å få enda mer vann inn så bør du hvertfall se fort hvor det kommer fra.

Posted
Dere kan jo sitte en på hver side inni bilen også mens noen vasker den så ser dere hvor vannet kommer fra. selv om det er kjipt å få enda mer vann inn så bør du hvertfall se fort hvor det kommer fra.

jau, har tenkt på det. Men håper regnet snart kommer ned som snø, har ikke tid til og se på det nå! Blir vel og se på de tår det begyne og tørke opp!

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-