Jump to content

Frontleppe og effektanlegg?


Boosti

Recommended Posts

Noen her som har prøvd en av disse frontleppene på mondeo mk1?

 

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...99/949/9384/789

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...99/949/9384/789

 

Og er det noen som kan si meg hvordan lyden blir inni bilen med

simons effektanlegg. Mye bråk og during, eller hører man ikke

så mye til det?

 

057-H.jpg

Edited by Boosti
Link to comment
Share on other sites

Noen her som har prøvd en av disse frontleppene på mondeo mk1?

 

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...99/949/9384/789

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.as...99/949/9384/789

 

Og er det noen som kan si meg hvordan lyden blir inni bilen med

simons effektanlegg. Mye bråk og during, eller hører man ikke

så mye til det?

 

057-H.jpg

regner med de følger EU støy krav 75 db så da bør det ikke bli "skrangling" inne i bilen . Som de sier "en dyp bromende tone i mellom registret " sikkert stiligere enn det standard .......

Link to comment
Share on other sites

Mener jeg har det effektanleget!

Blir fin lyd inne i bilen! Høre ein behagelig bruming! hehe Vet ikke åsen det høres ut orginalt så kan ikke samenligne. Men høres i alle fal MYE gromere ut! :D

Men hadde ein lekasje i flensen etter katen! hehe Da bråkte det for mye! ;) hehe

Men kan ambefale dette setet! Ser bedre ut også med doble potter! B)

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

Enig med Konsmo, har selv hatt dette kittet i 4 år nå, ekstra godlyd får du om du får fjerna "katta" (ikke tømme den) å setter inn et rør isteden.

 

Er som regel ingen problemer med EU selv om den er tatt av, min har gått glatt gjennom 2 EU kontroller nå... siste gang var CO på 0,02%, bare husk å kjøre bilen god å varm før EU kontrollen :D

 

Det ligger forresten en videofil på web sia mi (under treffbilder link HER) der Jackpot her på forumet demonstrerer notorlyden sin, du kan jo sjekke ut den. Han har riktignok supersprint anlegg tror jeg, men lyden er omtrent den samme.

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04

Supersprint er råere en simons, dessuten får du mer effekt med supersprint.

Simons veier så mye at vekta forsvinner med effekten mens supersprint er lett og passformen er bedre, hadde simons på en golf III og det veide så mye at gummiopphengen røyk etter ca 3 måneder.

 

Stort pluss med simons er prisen :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Supersprint er råere en simons, dessuten får du mer effekt med supersprint.

Simons veier så mye at vekta forsvinner med effekten mens supersprint er lett og passformen er bedre, hadde simons på en golf III og det veide så mye at gummiopphengen røyk etter ca 3 måneder.

 

Stort pluss med simons er prisen :rolleyes:

Ligger i pluss på hestene jeg da (er forresten dokumentert) i og med at katta er byttet med et rør.... har den liggende her i boden enda. Faanskapet veier faktisk 7 kg :blink:

Link to comment
Share on other sites

Takk for bra svar.....

 

Supersprint er jo en del dyrere en simons, så jeg tror jeg går for simons. Også bytter jeg ut katta med et rør, kan jo bare setta på at den før eu.

Men er det noen som har blitt stoppa av bt med simons exsos, godkjennte til lyd volumet eller?

Hadde litt problemer med en kødd i Drøbak (biltrangsynet) for noen år siden, men jeg kjører også med åpent sportsfilter da. Normalt så er det ikke problemer med de anleggene der og støynivå. Vet at simons sender dokumentasjon om støynivå om nødvendig, sjekk det med forhandler.

 

Ang å ta bort katta så bør du da gjøre som meg, det kostet litt mere men man har igjen for det senere. Fikk gjort dette hos Svendsen eksos, de sveiset flenser på katta og det nye røret. Du trenger da bare å skru ned røret å bytte før en eventuell EU kontroll.... tror jeg betalte noe sånt som 1200 for hele greia.... for 3 år siden

Link to comment
Share on other sites

Ang å ta bort katta så bør du da gjøre som meg, det kostet litt mere men man har igjen for det senere. Fikk gjort dette hos Svendsen eksos, de sveiset flenser på katta og det nye røret. Du trenger da bare å skru ned røret å bytte før en eventuell EU kontroll.... tror jeg betalte noe sånt som 1200 for hele greia.... for 3 år siden

 

En god ide det....har mulighet til og sveiser selv, så da blir det vel nesten gratis....

 

 

 

Er det noen som har noe erfarig med de leppene?

Edited by Boosti
Link to comment
Share on other sites

Litt sånn offtopic detta, men du som kjøpte bilen til Lafton ja :D God bil det, hvis du skal selge tåkelysa dine med den lista de sitter i og bryter, så si ifra :)

va ikke grøfte lysa gode nok! :P

-=Mondeo 2.0 SI 16V=- Solgt

-=Volvo 240 GL=-

-=Hiace arb bil=-

-=Mondeo 07 stw Titanium=-

Link to comment
Share on other sites

det var vel på 208k har pleid å skifte olje å filter ver 10k så det sku vel vert gjort snart

 

Da får jeg ta det til helga igjen, åssen olje har du brukt på den?

Jeg er i vertfall fornøyd med bilen, ikke funnet noen store feil.

God og kjøre er den og, kjørt neten hele helga nå..hehe :P

Link to comment
Share on other sites

jeg har sett det har vært litt diskusjon her om mekonomen selger eller ikke selger effekanlegg til mondeo. De gjør det, men man må bare mase litt. Var innom mekonomen på gran på tordag. Der kunne de ikke skaffe, sa dem.....Men på fredag var jeg innom mekonoem på hønefoss, og fikk det samme svaret. Men da ga jeg meg ikke med en gang. Etter og ha diskutert et par miunutter gikk de på lageret og fant simons katalogen. Og jo da, jeg hadde vist rett...de kunne skaffe det. Og prisen var 4156kr......Ringte samme dagen opp til gran, og jo da....jeg hadde rett der og. Merkelig at jeg "kunden" vet mer om hva dem skaffer en dem vet selv vet :rolleyes:

 

Så vist noen skal til mekonomen og høre etter effektanlegg. Be de slå inn Mek 01-5057-H på marskina ;)

 

Men xtremecar.no selger det for en 1000 lapp billigere, så det blir vel til at jeg kjøper der...

Edited by Boosti
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...