Jump to content

Xenonlys i fjernlys


Guest mk III 04

Recommended Posts

Guest mk III 04

Lurer på å kjøpe meg xenon-kit på nettet å sette inn o hovedlykta på fjernlyset på min mk3

Har xenon på nær og på ekstramonterte fjernlys men ikke på de org.fjernlysa.

Noen som har montert dette på en mk3???

 

Fant billige kit på www.uberbillig.com

Link to comment
Share on other sites

er plug and play d da ,

 

jeg vurderte dette på min men sa det ifra meg da det kan være greit å slå av xenon xtra lysa når det er mye snå osv , er bedre med halogen da

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04
er plug and play d da ,

 

jeg vurderte dette på min men sa det ifra meg da det kan være greit å slå av xenon xtra lysa når det er mye snå osv , er bedre med halogen da

 

Synes xenon fungerer bedre en halogen i snøvær, eneste ulempen er at xenon er 35 watt og halogen er 55 watt det gjør at snø ikke smelter like godt av lykta pga mindre varme.

Link to comment
Share on other sites

Guest Glesaaen Racing
Synes xenon fungerer bedre en halogen i snøvær, eneste ulempen er at xenon er 35 watt og halogen er 55 watt det gjør at snø ikke smelter like godt av lykta pga mindre varme.

 

www.uberbillig.com har xenon i 50watt!! :D

 

kimsa: Lyktespylere er no dritt!!! Har kobla ut mine... Du bruker jo litervis med totalt bortkasta spylervæske, og det hjelper jo ikke i det hele tatt!! Ødelegger lakken på øyelokkene mine gjør de også... Skulle ikke vært lov med lyktespylere og lykteviskere! :angry:

Link to comment
Share on other sites

www.uberbillig.com har xenon i 50watt!! :D

 

kimsa: Lyktespylere er no dritt!!! Har kobla ut mine... Du bruker jo litervis med totalt bortkasta spylervæske, og det hjelper jo ikke i det hele tatt!! Ødelegger lakken på øyelokkene mine gjør de også... Skulle ikke vært lov med lyktespylere og lykteviskere! :angry:

Hmm, synes lyktspylere er fint jeg, 4 liter spyleveske til 19kr på europris er en pris jeg har råd til å betale. Bruker mine lyktspylere absolutt hele tiden, får vekk dritten og lysene blir bedre, om en bare spyler ofte nok, så ting ikke rekker sette seg skikkelig fast.

 

Hva har du lakket øyelokkene dine med da, siden spyleveska tar lakken, må ha vært dårlig lakk, er ikke akkurat sterke greiene den spyleveska. Har fått det både på øye og i munn uten videre ubehag!

Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04
www.uberbillig.com har xenon i 50watt!! :D

 

kimsa: Lyktespylere er no dritt!!! Har kobla ut mine... Du bruker jo litervis med totalt bortkasta spylervæske, og det hjelper jo ikke i det hele tatt!! Ødelegger lakken på øyelokkene mine gjør de også... Skulle ikke vært lov med lyktespylere og lykteviskere! :angry:

 

xenon 50watt er sikkert helt rått :-)

Skal kjøpe meg Phillips vision pluss xenon pærer til nærlysene mine di er 5000k mot orginalt 3700k, det beste av alt er at de er lovlige :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest H.M.Kongen

På mk3 mondeo er lyktespylerene skjult i fangeren bak firkanta lokk som spretter ut når du skal spyle lyktene.ganske hendig..

Edited by H.M.Kongen
Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04
På mk3 mondeo er lyktespylerene skjult i fangeren bak firkanta lokk som spretter ut når du skal spyle lyktene.ganske hendig..

 

Har nå montert Xenon på org.fjernlys på min mk3, har xenon på nærlys org og xenon på extra mont. fjærnlys.

Skikkelig rått, har blitt anbefalt av folk med erfaring og bruke xenon-kit med kabelsett med rele på for å ikke få feilkoder på bilen.

Fikk tak i det beste xenon-kittet jeg noengang har sett på www.powerboxtuning.com til 2360 kr inkl.frakt, det er Bosch Ballaster og Bosch pærer.

Skikkelig kabelsett og ikke minst vann-tette Ballastbokser.

Link to comment
Share on other sites

xenon 50watt er sikkert helt rått :-)

Skal kjøpe meg Phillips vision pluss xenon pærer til nærlysene mine di er 5000k mot orginalt 3700k, det beste av alt er at de er lovlige :rolleyes:

 

hva slags pærer er det ??

 

 

tror ei av mine er på tur til himmelen :P:P

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04
hva slags pærer er det ??

tror ei av mine er på tur til himmelen :P:P

 

Hvis du kjøper xenon-kitt så må du som regel kjøpe reservepærer der som du har kjøpt kittet pga forskjellige tilpassninger til de forskjellige ballastboksene.

Link to comment
Share on other sites

Guest mk III 04
Men dere som har ettermontert xenon,går sånt mellom en PKK da?Man må jo ha automatisk høydejustering,må man ikke?

 

Jeg har org. xenon på nærlys dermed har jeg lyshøyde-justering og lyktespylere, det som kan gjøres er å bare sette inn halogen-pære før pkk og bytte tilbake etterpå.

Det som kan gjøre at jeg får mangellapp med mine 6 xenon-lys er lux-mengden.

:blush:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...