Jump to content

Avgifter 2007


Sta1n1

Recommended Posts

-Det er nok A(vgifts)Partiet som styrer nå ja!.... Dessverre for de fleste. :wacko: :angry: :angry:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Jeg drar opp igjen denne her, for noe og noen må få opp øya snart.

 

Verdens bilindustri som i de senere årene har levert biler med lavere CO2-utslipp og lavere bensinforbruk samtidig som man har tatt ut betydelig mer motoreffekt. Dette er en klar tendens innen internasjonal bilindustri i dag. Således straffer den norske regjeringen bilindustrien for å ha utviklet mer miljøvennlige biler, og Ola og Kari får ikke delta i den positive teknologiske utviklingen som moderne biler representerer - dømt som vi er til å trille rundt i Europas mest miljøforurensende bilpark. Med det nye systemet blir denne effekten ytterligere forsterket. Vi kan faktisk fremvise eksempler på at biler som slipper ut mye CO2 får avgiftsreduksjon i det nye systemet, mens biler som slipper ut mindre blir belastet med betydelig høyere avgifter.

 

Hentet fra Amcar.

Norges ENESTE bilorganisasjon som har mye saklig å si når det gjelder "nye-norges" avgiftspolitikk!

Link to comment
Share on other sites

http://www.bilaksjonen.no/

 

Hvis alle skriver seg inn og deltar seriøst i noe disse arrangerer, så har det jo kanskje skjedd noe også. Men jeg så de planla et par ting for lenge siden, men ble aldri noe av noe. Ingen som gadd når det kom til at folk faktisk måtte bort fra pc'n og ut i trafikken for å streike/protestere. Og da blir det jo selvsagt ikke gjort noe mer, og staten får drive på akkurat som de vil.

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Som jeg hørt en gang, hvorfor snakker alle miljøvernere oslodialekt?

 

Kjør buss ja, har ikke råd å kjøpe meg buss, og iallefall ikke å kjøre det, for går jo ikke busser her jeg bor.

 

Men kan skilte avmerca og kjøre uten.... Gjort mye det, med sierra og granada...

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Hei, leste litt på vg.no men forstod ikkje helt. Disse avgiftene for biler med høyt co2 utslipp osv, gjelder det for kun nye biler og nylig importerte biler ?! Eller gjelder dei samme avgiftene for brukte biler som har våre registrert i norge i lang tid ?! http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=159453

 

Blir så fortvila, og blir ennå mer fortvila når eg ser dette http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=178282

Viss eg forstår rett så kommer disse avgiftene for at staten skal ha mer penger, ikkje for å forurense mindre !

dem greide og få inn att avgifta blir regna ut fra tot vekta i år mot egenvekt på brukt biler i fjor det kosta 53000. for 91 mod 4x4 med veiavgiften :angry: hvem blir med på statskupp :ph34r:

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

"Kjør buss, kjør buss" Hele natur og ungdom, belona og Fredrik Hauge bomber oss med naturpropaganda!

 

Jeg skal love at miljøet ikke blir noe bedre av at jeg kjøper meg en buss og kjører rundt i!!!! :rolleyes: B)

 

nytter iallefall ikkje med buss her til lands. bor på stord og gikk eit år på skule på bømlo (nabokommunen) begynte dagen med å måtte bli kjørt 7 km for å komme meg til den nermaste plassen bussen gikk fra for så å ta bussen ein halvtime. turen heimøve gjekk greiere, då kunne eg ta buss heilt heim men dette kostet 168 kr for meg tur retur kvar dag, så det endte med at eg heller kjørte til skulen sjøl, og betalte 80 kr i bom penger pr passering + bensin, om da forurensa litt meir så sitte eg kun igjen med god samvittighet! skulle gjerne tatt buss om nåken tenkte litt meir på prisene for buss og rutetabellene for oss som ikkje bur midt oslo og liggnende.

speed freak - going nowhere, real fast

Link to comment
Share on other sites

nytter iallefall ikkje med buss her til lands. skulle gjerne tatt buss om nåken tenkte litt meir på prisene for buss og rutetabellene for oss som ikkje bur midt oslo og liggnende.

 

Bor 5 mil utenfor Oslo... og kan ikke akkurat skryte av kolektivtransporten her heller...

Må evt. gå 3kvarter til nærmeste bussholdeplass... buss til lillestrøm. bytting av buss(selvsagt noe vent imellom)

Dette utgjør 3 timer en vei for kjærringa til en kollega. Skal gjærne se den politikeren som bruker 6 timer til og fra jobb daglig...

(dem tar da sef og kjører sin avgiftsfrie Monster BMW (bygget 2Ganger!!!) 70Meter oppi gata) Forbanna idioter på avgiftsberget...

Poenget er at du skal ikke langt utenfor sentrum før kolektivet politikerene vil at du skal bruke, ikke eksisterer.,

 

Politiker betyr egentlig folkets talerør.....

trur ny mening for ordet politiker=Løgnakig person som stikker kjepper i julene for menigmann, og lager nye avgifter og regler.

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Link to comment
Share on other sites

Bor 5 mil utenfor Oslo... og kan ikke akkurat skryte av kolektivtransporten her heller...

Må evt. gå 3kvarter til nærmeste bussholdeplass... buss til lillestrøm. bytting av buss(selvsagt noe vent imellom)

Dette utgjør 3 timer en vei for kjærringa til en kollega. Skal gjærne se den politikeren som bruker 6 timer til og fra jobb daglig...

(dem tar da sef og kjører sin avgiftsfrie Monster BMW (bygget 2Ganger!!!) 70Meter oppi gata) Forbanna idioter på avgiftsberget...

Poenget er at du skal ikke langt utenfor sentrum før kolektivet politikerene vil at du skal bruke, ikke eksisterer.,

 

Politiker betyr egentlig folkets talerør.....

trur ny mening for ordet politiker=Løgnakig person som stikker kjepper i julene for menigmann, og lager nye avgifter og regler.

 

det merkelige med sånne diskusjoner som dette er at det som regel kommer ein eller annen nisse med rompa full av cash og klager på at noen klager på avgiftene, ja vi lever i eit fint land, ja vi har det bedre enn mangen andre land men det er prinnsippene, skal det ver nødvendig at folk tar livet av seg i trafikken kvar einaste dag? når ting faktisk kunne vert annerledes? om alle hadde tatt busser så ville dette etterkvart endt med kollektive bildrap pga manglende veistandard. vi skal ikkje lenger vekk fra norge enn til nabolandet sverige som norske politikere alltid vil sammenligne oss med men aldri vil bruke som ein mal og følge opp, for å sjå at dei ligger langt foran i utvikling på veifronten, drar man litt lenger ned og kommer til danmark er det enda bedre, trass i mindre avgifter på biler, veier osv. det er heilt greit å betale litt ekstra for ein ting, så lenge det går til rett formål. å sei at vi skal kjøre meir miljøvennlige biler nytter ikkje når dei igjen drar prisene usannsynlig mykje høyere opp enn strengt tatt nødvendig og igjen sitter mangen, meg innkludert å lurer på kva politikerene mener, "kjør miljøvenlige biler, betal meir for lavere utslipp osv" mens dei sjøl, som nevnt, kjører såvidt meg bekjent f.eks ikkje nett den mest fornuftige bilen som nevnt her, mens dei skrur opp avgifter og gjer det vanskeligere å vanskeligere for ola å kari å kjøre meir miljøvennlige biler... om bilavgiter blei konsentrert til eit lavere nivå, i forhold til utslippene og ikkje effekten og vekta av bilene (skjønner foresten ikkje kossen 100 eller 50000 meir i avgifter for ein bil til statskassa skal bedre miljøet meir enn kontoutskriftene til jens), om veiavgift faktisk gjekk til utbedringer av veier som den skal gå til, om politikerene hadde ridd den dagen dei salet opp, fikk fingen ut av skrukkehullet og faktisk gav fisen sin ein vind å fly på så ville dette bidratt ein heil del meir for miljøet sin del for slik det er i norge idag, så forurenser veiene mer enn bilene, dei forurenser miljøet og livene til utenkelig mangen mennesker som tar sjansen på å ferdes fra a til b på hullete, svingete, smale, stygge, uoversiklige veier i våres langstrakte land.

speed freak - going nowhere, real fast

Link to comment
Share on other sites

Bedre veier hadde faktisk hjelpt på miljøet, mindre rykk og napp kjøring, færre bunnpanner som hadde gått å lekki ut olje.

Buss er ikke løsninga i langstrakte norge med få mennesker, hva hjelper det om det kjører en 50 seters buss med 8 stykker i som heller kunne kjørt hver sin bil å forurensa mindre. Eller ikke minst lønnsomheten i det.

 

Er for mer eller mindre bilforbud i byer, der det er gode kollektivmuligheter og gangavstander. Store parkeringsplasser(med overvåkning helst) på strategiske plasser, busser, trikker å tog rundt om kring inni byene, bilen står trygt parkert mens du ikke forurenser unødvendig, men selvfølgelig ikke fullt forbud, kan kanskje bli litt problematisk å ta med den nye stasjonære pc`n eller en veggseksjon på bussen.

Men legge opp til at å bruke bilen for å reise på senteret å handle seg ei joggebukse når du likegodt kan ta bussen ikke skal være lukrativt, heller litt tungvinnt.

 

Og muligens en avgiftsdifferensiering av oss som bor uttafor allfarveg(vil sikkert føles urettferdig for visse), er jo ikke riktig at jeg som i dag skal betale 3000,- for å få lov til å kjøre lovlig til jobb, reise på butikken for å handle mat, besøke venner, når jeg ikke har noen annen mulighet(greit, siste 3 km til jobb går det buss, men ikke til tider som passer meg overhodet, og når du først har kjørt 26 km så har jeg ikke dårlig samvittighet for å kjøre videre siste stykket).

 

For å si det slik, for å handle meg en grandis og 2 cola uten bil hadde det vært 5 timers gange en veg, betale 3000,- i året for det, + 8,- kroner på mila i avgifter, oljeavgift på 30,- literen for ett oljeskift, 25% mva på nødvendige deler til bilen for å holde den i gang og få lov til å kjøre på vegen når jeg f*en ikke kan greie meg uten bilen, er det rettferdig.

NEI

 

 

 

Også er det disse co2-kvotene da, er forurensing som man betaler avgifter for mindre skadelig, skjønner jo at dette er her for at det skal bli mindre lukrativt å forurense, og det er jo for så vidt riktig, men blir jo bare til at de som har råd til fikse på utslippa kjøper seg ei kvote og ferdig med det, mens de som ikke har råd enten jukser, eller må legge ned pga. at de ikke har råd til noen av alternativene. Er vel f*en ikke lenge før jeg må betale bråtabålavgift.

 

 

Nei folkens, hva med å gjøre det lukrativt med kollektiv transport der det er mulig, og legge til rette for at de som trenger bilen skal kunne det uten å bli tappa for alt blodet i årene.

`82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Vi steller opp alle bilene vi kan få tak i foran stortinget og lager en masse bannere og hyler og skriker og lenker oss fast til dører og vinduer, og setter oss ned og sultestreiker. Funka for afganera, burde funke for oss å...

 

Eller gjøre det enklere: Stemme FRP på neste valg og få folk med grilldress og campingvogn på stortinget istede for en gjeng slipsnisser som ikke har vært utafor oslo sentrum på flere år.

 

Enkelte har lett for å glemme at de er fra bygda når de kommer på stortinget.

 

Håper alle som stemte rødgrønt nå ser hvor dumme de var.

Link to comment
Share on other sites

Guest DaggEn

Du må betale mellom 1200 til 15 000 kroner i omregistreringsavgift, billigst for de eldste bilene, dyrest for de nyeste og tyngste.

 

Omregistreringsavgift, hva er det? Jo, selv politikerne har skjønt at å ta moms for samme bilen flere ganger er absurd, samtidig som private selgere ikke krever inn moms.

 

Omregistreringsavgift er fra politikernes side, manglende moms på et bruktsalg. Dette er ikke tull.

 

Tilsvarende avgift i naboland: Finnes ikke

 

I EU: Finnes ikke

Link to comment
Share on other sites

Omregistreringsavgiften er faktisk den første avgiften som burde vært endret for å bedre miljøet, for det er jo tross alt DET som er målet :rolleyes:

 

bare oppgangen fra 1400 til 4400 er nok til at mange velger å kjøpe en eldre bil som forurenser mer...

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet om det er fakta at det tar 6måneder å få tilbake feilinnbetalt omregistrering fra Tolluvesenet

 

De brukte et halvt år på å betale tilbake årsavgift hvertfall.

2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia

1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil

1982 Ford Granada 2,8 GL

 

Volvo har TIC, Ford har TIKK...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...