Jump to content

Litt mere grom lyd fra sierra


Guest joda^

Recommended Posts

Hvis man skal få litt grom lyd, ikke for mye, men mere enn fra man får av ett Simons - "effekt"-anl.

:?: :)

Noen som har prøvd noe her, eller noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Guest Butt-Head
Hvis man skal få litt grom lyd, ikke for mye, men mere enn fra man får av ett Simons - "effekt"-anl.

:?:  :)  

Noen som har prøvd noe her, eller noen tips?

 

 

sette på ett power filter... eller det gode gamle trikset.. borre hul i luftfilterboksen :D :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hehe ja.

 

Men blir det ikke bråk med politiet eller hvis du skal EU-godkj. bilen senere hvis den bakre lyddemperen er borte.

 

Vil ikke ha den "høl i potta"-lyden, men en "dyp" grom lyd. Blir d det hvis jeg bare fjerner den bakre lyddemperen a?

 

8) :) 8)

Link to comment
Share on other sites

Har du tilgang på en vinkelsliper og et sveiseapparat så går det vel fort, men jeg må innrømme at jeg aldri har sett eller hørt det på en samme bil som du har :? Men det går ann... :)

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Link to comment
Share on other sites

Du får kjøpe bakpotte som har et helt vanlig lyd/lydnivå, Men det er helt til du klamper gassen i dørken :twisted: Da blir det et ***** vrællllll 8)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja.Tror ikke jeg satser på å begynne å sveise opp og ta ut d som er inne i lyddemperen. Det ruster sikkert ****** fort der hvor det er sveiset.

 

Men får man noe "super-bass"-lyd potte som passer til sierra.

 

Vet om en som har ett sånt enderør, tror det er litt for stort til bilen for, når den går på tomgang, så hører man bare "flaffring" fra potta. :wink:

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Multicell

Jeg har ikke den bakerste potta, og det er nesten ikke forskjell på det og med. Blir litt mere basslyd det er det hele, iallefall ikke noe problem med politiet.

Link to comment
Share on other sites

Ha en gang en eldre Ford som eksosmanifoil pakningen for til helvete :? Men fy fan som det bråket :x Det hørtes ut som en råååå V8`er :twisted: Så du kan jo teste det :lol:

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

Ha en gang en eldre Ford som eksosmanifoil pakningen for til helvete Men fy fan som det bråket Det hørtes ut som en råååå V8`er Så du kan jo teste det

 

 

Har prøvd det med min sierra ***** grom lyd :D

veldig mange hoder som snudde seg da når jeg hadde hardt gass pådrag :D

Link to comment
Share on other sites

Multicell: Har ikke du turbobil? Blir fort litt mere lyddemping da :shock:

 

Nei, har ikke turbobil. Men selv så er det mye lyddemping på min..

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Ha en gang en eldre Ford som eksosmanifoil pakningen for til helvete Men fy fan som det bråket Det hørtes ut som en råååå V8`er Så du kan jo teste det

 

 

Har prøvd det med min sierra ***** grom lyd :D

veldig mange hoder som snudde seg da når jeg hadde hardt gass pådrag :D

 

Din lagde mye bra lyd, men det var jo litt "høl i potta"-lyd også. Og det er ikke så kult....? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Så faktisk ei ***** stilig bakpotte på Torshov Bilrekvisita på strømmen.

3", med regulering for hvor mye lyd som skulle komme ut, den kostet 1800,-

 

Mulig jeg må ha en sånn...

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Når du alikevel har tenkt å bruke 1800:- på en potte, er det vel ikke like greit å slenge i et par hundrelapper til og kjøpe et komplett effekt-anlegg fra simons, eller noe sånnt? Da får du kanskje til og med litt effekt på kjøpet :P :wink: :P

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Link to comment
Share on other sites

Jo, har tenkt til å kjøpe det også, får hele simons greia for 1800,- + at jeg kjøper den potta utenom til 1800,- får vel prøve å fikse dette om ikke alt for lenge... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det litt bortkastet da? Jeg mener at det skulle være 3" avslutning på de fleste simons-anleggene.. Når du kommer opp i 3600, er ikke veien lang og gå for å få et rustfritt et fra Magnex... :wink:

-03 Ford Focus RS

-89 Nisan 200SX S13

-90 Nissan 200SX S13.5

-90 Mazda 626 2.0I 16V

Link to comment
Share on other sites

Er ikke det litt bortkastet da? Jeg mener at det skulle være 3" avslutning på de fleste simons-anleggene.. Når du kommer opp i 3600, er ikke veien lang og gå for å få et rustfritt et fra Magnex... :wink:

 

Tenkte jeg ikke på..

Noen som vet hvem/hvor jeg kan få tak i et rustfritt anlegg fra Magnex?

:?:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...