Jump to content

Min erfaring med realcar...


RS2k

Recommended Posts

Jeg var på jakt etter en front til vingebil, men fikk ikke fatt i en.

Så jeg sjekka opp Realcar sine sider og så at de leverte, men i glassfiber. Men skitt au, kunne bruke den til jeg fikk tak i en orginal en.

 

Så jeg dro på realcar sin "nye" butikk i oslo og hørte om diverse om fangern, og svaret var ingen problem. Alt var topp.

Leverings tiden skulle være 3 uker og hvis jeg hadde uflaks tok det 4 uker. Og på Realcar sine nett sider står det at leveringstiden er 3-4 uker.

Så jeg bestilte en og betalte hele beløpet der og da. Og jeg skulle høre fra de på telefon når det kom.

 

Etter 4 uker ringte jeg å hørte om hvordan det lå ann med fangern, og han som tok telefon hadde ikke sett noen fanger.

Men jeg kan ikke klage etter bare 4 uker, forsinkelser kan jo skje. Men etter 5 uker tok jeg en tur opp for å høre med de hvordan det lå ann.

Og fyren bak disken beklaget, men fangern kom ikke før om to uker, men da skulle den være der helt sikkert.

 

3 nye uker gikk og jeg var nå inne i 8. uke etter bestilling, og hadde ikke hørt noe dra realcar. Begynte å bli lei av å vente.

Hver gang jeg var i kontakt med dem sa de at jeg skulle få oppdatering på telefon om hvordan det lå ann. Men ingen telefon fra realcar.

Men hos realcar hadde ikke kommet noen fanger og de hadde ikke peiling på hvor den var.

 

Detta begynte nå å bli latterlig.

Jeg var på Gatebilmessa som var drøye 11 uker etter bestilling, og hørte om hvordan det lå ann med fangern.

En av folka på stand demmes ba meg å snakke med den svenske sjefen for realcar.

Men da fikk jeg så øra flagra, jeg skulle ikke komme her og komme her.

At det hadde tatt lang tid, var bare noe jeg måtte regne med. Hadde ingen grunn til å klage.

Da spurte jeg om hvorfor det sto på nette at leveringstida var 3-4uker når det hadde tatt over 11.

Søta bror mente at det var et godt gjennomsnitt da det enkelte ganger tok det bare 1 uke, noe jeg ikke klarer å forstå. :blink:

Men jeg fikk opplyst at fangern nå hadde kommet til sverige og skulle bare fraktes til oslo.

Tok toppen en uke.

 

Uka gikk, ingen telefon.

Ukene gikk, ingen telefon.

Den 15 uka ringte telefon, og varen min hadde endelig kommet.

<Splittern din har kommet> så det i andre enden, men jeg har ikke bestilt noen splitter.

Jeg blei lova at han skulle skaffe en fanger kjapt pga alt surret.

Og realcar mente selvfølgelig at leverandøren hadde sendt feil men leverandøren mente det motsatte.

Overrasker meg ikke om realcar har bomma.

 

Ukene gikk, ingen telefon.

Etter 20 uker ringte telefon og fyren i andre enden beklaga alt som hadde skjedd.

Han sa også at det var nye bestillings nummer på varene så de skulle få bestilt en ny fanger nå.

De skulle bestille fangern 20 uker etter at jeg egentlig bestilte den. :blink:

Da gadd jeg ikke vente mere, forlangte pengene igjen og heldigvis fikk jeg det.

 

Et godt tips, kjøp ikke hos realcar. Hverfall ikke hvis du trenger det i løpet av et halvt år.

 

Andreas

Andreas

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
Guest MadGate

Shit :S

 

bestilte Wrc vinge for ett par uker siden der ifra. Måtte forhånds betale 1000,- kr for at dem kunne få den inn i landet. Og leverings tiden sa de at var 6 uker

 

Ikke så mye annet å gjøre enn å vente da?

 

Skulle hatt den så fort som mulig siden ejg skal lakke bilen

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte øyelokk fra realcar, og etter to uker ringte jeg bare for sikkerhets skyld for å sjekke. Da kunne de ikke finne igjen ordren min (bestilt over nett), og jeg måtte bestille på nytt. Tror det tok nye 2 uker så kom de i posten

Link to comment
Share on other sites

Guest No_fear

Bestilte speil og litt annet opplegg til bilen min og fikk det faktisk etter 1 og en halv uke etter jeg bestilte. så jeg var fornøyd med realcar jeg men,:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

kjøpte øyelokk hos de selv, hadde akkurat flytta så glemte og forandre adressen når jeg bestilte fra nettet, ringte inn å sa i fra dagen etter så de fikk fiksa det og fikk det jeg kjøpte etter 1 uke så kan ikke si jeg har no dårlig erfaring.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...