Jump to content

hvorfor døde bilen min???


Guest linnca

Recommended Posts

Guest linnca

i dag på veien til jobben kjørte kompissen min på en litt ujevn vei...

så slo bilen litt nedi... og så kom dødshylet.. d skarapte og bråka.. og pluttselig får han ikke gira!

 

noen som vet hva som skjedde med scorpioen(the monster) hans?

Link to comment
Share on other sites

Type bil er det snakk om her da:)

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Link to comment
Share on other sites

det kan jo i grunnen være mange grunner til det. Jeg vet på mt75 kassen sitter det en slags splint som fungerer som en sikkerhet. får man harde slag mot gir kassen kan denne knekke, da vil man miste alle gir. (skjedde med en rs 2000 jeg hadde, etter en krasj) Men det kan være så mangt!

Blue Oval Racer

07 Mondeo Tdci Titanium Stv

Link to comment
Share on other sites

Guest Grizzley

Hei! Det er snakk om en Scorpio 4x4, poenget er at det har rusket litt i gira en tre- fire dager. (høres ut som en vannkoker når du gir gass, etter girskifte). så i dag klappet alt sammen, kjørte så vidt nedom en dump og da virka det som om hele anlegget ble dratt under bilen. får den i gir, men låter noe ****** når du skal dra i gang. Hadde vært veldig ålreit om noen av dere viste hva det kan være evt. hvor dyrt det er og fikse!

Link to comment
Share on other sites

Guest rdlx3m

Jeg vil nokk sjekke girkassa di... Kan være clutch kan være mellom akselen. ettersom det er 4x4 så kan det jo være at du har skrapa bortimo fester eller noe og bøyd dem rundt kardangen:)

 

er ingenting vi uten å se kan finne ut av.. løft bilen på bukk og feilsøk..

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Dust... Gi skikkelige svar da mann..

Den eneste måten å finne ut det der på er å komme seg under der og få titta.

Hvis han får den i gir og slikt er det nok ikke den splinten. (Det hadde forøvrig vært en smal sak å ordne.) Ville nok tippa på at noen aksler eller kanskje til og med selve kassa har sagt takk for seg..

12m Super

24v Cosworth

Prosjektet mitt

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...